“Divendres vaig estar a Washington a una reunió amb funcionaris de l'Administració. En el curs de l'encontre em van demanar que em posàs en un costat com a president executiu i això és el que he fet”, explica Wagoner en un comunicat difós de matinada per l'empresa.
Wagoner es converteix així en la primera baixa del profund pla de reestructuració que serà anunciat avui pel president nord-americà, Barack Obama, a les 15.00 GMT des de la Casa Blanca per salvar el sector automobilístic nord-americà.
El president sortint afirma que el seu successor, amb efecte immediat, Fritz Henderson, “és una excel·lent elecció per ser el pròxim president executiu de GM. Havent treballat estretament amb Fritz durant molts anys, sé que és la persona ideal”.
En el seu comunicat, Wagoner informa també del nomenament interí d'un nou president no executiu de la junta d'administració, Kent Cresa, procedent de Northman Grumman Group.
El gegant nord-americà manté obertes les seves instal·lacions gràcies exclusivament als 13.400 milions de dòlars deixats per Washington des de desembre, i s'ha advertit que pot necessitar fins a 16.600 milions més en els pròxims anys.
Wagoner ocupava la direcció de GM des del 2000 i sota el seu mandat General Motors ha deixat de ser el número 1 mundial de l'automòbil, lloc que ocupa ara Toyota, i ha acumulat 82.000 milions de dòlars de pèrdues només en els últims tres anys.
Wagoner també va ser el responsable de la cancel·lació en el 2000 del vehicle EV1, el primer vehicle elèctric dissenyat per a la seva venda massiva. Wagoner va admetre anys després que la cancel·lació del EV1 va ser la pitjor decisió del seu mandat.
Aquest dimarts, General Motors i Chrysler (que va rebre 4.000 milions de dòlars en préstecs públics des de desembre i ha sol·licitat uns altres 5.000 milions més) han de presentar al Departament del Tresor els seus plans definitius de reestructuració.
El Govern nord-americà ha dit que només proporcionarà més diners a GM i a Chrysler si considera que els plans són adequats per garantir la supervivència a llarg termini dels fabricants.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.