TW
0

En el moment de l’any en què ens trobam, ja hi ha molta de gent que ha decidit quins seran els articles triats per regalar en unes dates tan assenyalades com aquestes. Des de fa alguns anys, un dels productes més desitjats per un públic bastant variat són els videojocs i allò que podríem qualificar d’oci digital. No debades, la demanda d’aquests articles no ha minvat en aquesta època de crisi. De fet, segons dades dels distribuïdors espanyols per a l’any 2007, a l’Estat s’ha venut devers un 10% més de consoles i de jocs que l’any passat.

A més, un total de sis títols ha aconseguit superar la fita de les 160.000 còpies venudes durant aquest període a tot l’Estat, fet que ha permès obtenir als seus responsables el màxim guardó de l’Associació espanyola de distribuïdors i editors de software d’entreteniment. Aquests jocs ja consagrats són el FIFA 08, d’Electronics Arts; el Singstar llatí i el Guitar Hero III, de Sony; i WWE Smackdown! Vs Raw 2008, de THQ, tots quatre per a la plataforma PlayStation 2; Assassins Creed, d’Ubisoft, per a PlayStation 3, i Imagina que ets una mare, d’Ubisoft, per a Nintendo DS. A més, aquest fòrum de professionals ha distingit per les seves vendes molts altres títols. Concretament, el lliurament d’enguany ha tingut un 30% més de premis, amb motiu de l’augment de les vendes i l’aparició de noves categories, com els jocs de bandes musicals.

Més competència

El moment per al sector dels videojocs és inmillorable. Com explica el secretari general de l’Associació de distribuïdors, Carlos Iglesias, "ens trobam en el moment en què hi ha més competència, perquè el mercat s’ha obert molt i hi han aparegut moltes consoles, amb característiques que en diferencien unes de les altres". En aquest cas, s’ha de pensar que els productes que es posen a l’abast dels consumidors també s’identifique molt amb determinats sectors. Segons Iglesias, cada aficionat ja té clar quin tipus de jocs li resulta més atractiu, amb un fort predomini dels títols dedicats a l’acció.

A més, durant els darrers mesos han sortit nous títols, representants de nous formats i de camins totalment innovadors, que han atrapat un sector de mercat que fins ara no s’havia interessat mai pels viodeojocs. En termes generals, els podem descriure com a productes allunyats del típic joc manejat a partir d’un comandament: són, d’una banda, la nova generació tàctil, representada principalment per la Nintendo DS, com també per la interactivitat i la multiplicitat d’usos per a tota la família que la Wii posa al nostre abast. Aquesta nova generació d’oci digital ha permès rellançar un sector que ha sobreviscut a èpoques incertes. La seva fórmula d’entreteniment massiu i el component social que ha aconseguit amb les novetats esmentades, ja han fet que en l’actualitat superi altres indústries audiovisuals, com ara la música enregistrada i la taquilla cinematogràfica.

Per a tothom, i en el format que calgui

Si bé fa uns anys que això dels videojocs semblava només per a infants, el cert és que actualment els que són més aclamats tenen temàtiques més adients per al públic juvenil i adult. Com hem comentat, tant la Wii com la DS de Nintendo han aconseguit captar un caramull de jugadors neòfits amb la seva línia Touch Generations. Tanmateix, aquestes plataformes també s’han convertit en un reclam per als més petits de la casa, amb exemples com Animal Crossing, Hello Pocoyo, Family Party i Harvest Moon, a més d’altres propostes que són especialment pensades per als infants.

Els pares no han de tenir cap titpus de reticència davant aquesta classe d’oci. Si volen que els seus fills gaudeixin de videojocs adequats a la seva edat, que els estimulin i els ensenyin, només han de cercar dins aquest ampli catàleg de productes. A la portàtil, fa poc que hi ha arribat un títol inspirat en una producció espanyola de renom internacional: Hello Pocoyo esdevé una senzilla aventura gràfica que submergirà els nostres infants en el món de la sèrie.

Substitució del suport físic

Fa només alguns anys, ni els més optimistes del sector no s’imaginaven un escenari com el que hi ha actualment. Quin és ara el futur que s’espera per a aquest renovat àmbit tecnològic? Alguns experts de la matèria han assenyalat, no fa gaire, que l’escena de desplaçar-se fins al punt de venda per adquirir el videojoc anhelat serà de cada vegada més poc freqüent. En relació amb el públic, els avantatges són diàfans: la comoditat de poder accedir-hi mitjançant la xarxa, des de casa i l’abaratiment del producte final en són alguns. Tot i això, i segons la corporació de distribuïdors americans, fins al 2015 els continguts físics hi continuaran predominant. D’allò que succeeixi en endavant no se’n té una certesa absoluta.

Darreres novetats per als indecisos

L’arribada imminent de les festes que tanquen l’any ha fet que els fabricants de videojocs espremin les seves possibilitats i guardin, per a aquests dies, alguns productes especials. Un exemple d’aquestes novetats pensades per als indecisos de darrera hora són les línies limitades que la marca japonesa Nintendo comercialitza per a la seva consola portàtil. Així, s’ha preparat una edició en vermell, Mario –la de la imatge–, que conté el joc New Super Mario Bros; i una altra de tonalitats blau Ice, que inclou un estoig de viatge i una còpia del famós Brain Age.

Amb aquests paquets únics es pretén, segons informaren els responsables de la companyia en la seva presentació, retre un homenatge als usuaris que han fet de la revolucionària consola tàctil una de les capdavanteres del mercat en aquest 2008. Mentre això passa, a Sony no han quedat de mans plegades. La batalla de les portàtils es reprèn amb el llançament de la PSP 3000, amb una pantalla d’alta resolució i un micròfon incorporat com a virtuts més destacables. Altres elements tecnològics tindran un impacte important en les compres d’enguany. Ens referim, per suposat, als iPhone 3G i a l’iPod Touch d’Apple. Cal no oblidar que per ara hi ha pel món tretze milions d’aquests dispositius, i devers 1.500 jocs disponibles a la tenda en xarxa d’Apple.