No obstant això, el fet que ara per ara encara continuïn apareixent noves versions materialitzades del concepte fa que bona part de la societat tot just les estigui descobrint.
D’altra banda, les xifres milionàries d’usuaris diaris que empren aquests sistemes fan evident que ens trobam davant d’un dels fenòmens d’abast mundial de més impacte que hem conegut.
Malgrat que l’ús més casolà d’aquestes comunitats s’ha incrementat molt darrerament, el vessant teòric i de negoci fou el primer que s’adonà dels avantatges d’aquesta nova concepció.
Això, ho coneix bé José Antonio del Moral, director d’Alianzo i expert en xarxes socials. Segons ell, el perfil que generen aquestes llocs és un element important, i ja hi ha moltes empreses que hi cerquen treballadors, guiant-se pels seus perfils.
Interacció i contacte propers
Delimitem, però, en termes concrets què són les xarxes socials. Es tracta de formes d’interacció social, en què es produeix un intercanvi dinàmic entre persones, grups o institucions, en contextos més aviat complexos.
És un sistema obert, en construcció permanent, que involucra col·lectius que s’identifiquen amb les mateixes problemàtiques i interactuen mitjançant diverses eines.
La part social hi predomina amb força. Les persones amb la mateixa activitat professional o bé amb idèntics interessos, com per exemple l’afició a la fotografia, poden trobar al si de la mare de les xarxes més persones amb aquestes característiques. Com es reitera sovint des dels sectors que tenen més contacte amb internet, aquest és un gran aparador per donar-nos a conèixer.
Per tant, podem identificar a priori dos grans grups en funció de l’activitat que s’hi realitza: unes de més lúdiques, marcades per l’establiment de relacions personals –com twitter–, i unes altres de caire més professional, en les quals el fluir de la informació respon a uns objectius de mercat –networking, per exemple.
L’elecció
La pregunta que ens hem de fer, aleshores, és: quina xarxa he de menester? O millor, com triar-ne una de determinada? La major part d’aquestes qüestions fan referència a què hi cercam. Depenent de les característiques que presenti un o altre lloc, un web s’escaurà més amb cadascú que d’altres.
Arran de totes aquestes idees, podem qualificar les xarxes socials com eines molt completes de comunicació i de contacte. Es tracta de plataformes que permeten cridar a la participació els nostres contactes –amics, clients, etc.– i alhora interactuar amb els contactes d’aquests, cosa que permet arribar així a un nombre exponencial de persones.
Les atribucions bàsiques que genera són la capacitat de compartir informació de tot tipus i cooperar amb els membres de la comunitat. Intercanviar, fent efectiu el creixement personal dins l’àmbit desitjat en cada moment.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.