El petroli és un dels combustibles fòssils més nocius per a la capa d’ozó i, per tant, per al medi ambient. En un moment en què tothom mira per l’estalvi energètic i la protecció de l’entorn, els fabricants de cotxes no en són l’excepció i recorren als avanços tecnològics per aconseguir productes menys contaminants, mitjans de transport ecològics que, si més no, estiguin en concordança amb el medi ambient. I aquest tipus de transport és clarament representat pels cotxes híbrids i pels elèctrics.
Les institucions són ben conscients d’aquestes necessitats, i per aquest motiu el Consell de Ministres aprovà l’1 d’agost passat el Pla d’estalvi i eficiència energètica 2008-2011, presentat pel ministre d’Indústria, Turisme i Energia, Miguel Sebastián. I és amb aquest pla, que els vehicles híbrids i elèctrics entren en joc. La intenció del Ministeri és tenir en funcionament, l’any 2014, un milió d’automòbils elèctrics i híbrids per tot l’Estat i, si és possible, de fabricació espanyola. A més, es proposa que l’Administració general de l’Estat opti preferiblement pels cotxes ecològics per a la seva flota de vehicles oficials.
Exemple per als ciutadans
I és en aquest cas, com explica la consellera Francesca Vives, que a la Conselleria de Comerç, Indústria i Energia "hem passat davant al ministre". I és que ja fa uns mesos que aquest departament disposa entre els seus vehicles oficials d’un cotxe més ecològic, un cotxe híbrid. Segons la consellera, aquesta és una manera de "donar exemple als ciutadans" i així, en certa mesura, promoure la utilització d’un transport més ecològic que, en el cas de l’híbrid, no difereix en res dels vehicles convencionals.
Els cotxes del futur
Els automòbils amb emissions zero són el futur del transport. Però fins fa uns anys era un futur un poc llunyà, ja que el gran problema dels motors elèctrics era l’abast de les seves bateries. Les de plom, amb les quals s’inicià en els anys vuitanta la posada en marxa d’aquest tipus de vehicles, no cobriren les expectatives, ja que la seva duració no permetia recórrer més de vuitanta quilòmetres sense haver-les de recarregar. Això va fer que les vendes d’aquests vehicles fossin reduïdes.
Però després de diversos intents, les bateries d’ió liti, les mateixes dels telèfons mòbils, són avui dia la millor aposta per a aquest transport, en concordança amb el medi ambient. Bateries que s’han hagut de millorar per evitar-ne la possible explosió i per equiparar el rendiment d’aquesta classe de vehicles al dels convencionals. Així, s’ha aconseguit que els cotxes ecològics rodin sense parar gairebé 200 quilòmetres.
Fins a l’any 2010 no sortiran al mercat els primers cotxes elèctrics en sèrie, semblants en l’estètica als de tota la vida. De manera que, per ara, el que poden fer els usuaris és conformar-se amb un vehicle que combini el motor de benzina amb un altre d’elèctric. Si més no, és un bon començament per a l’estalvi energètic.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Moltes gràcie m'heu ajudat a fer un treball de tecno =)
mai se sustituiran els vehicles de gaSOLINA. molt poca gent es pot permetre aquets cotxes de hibrids!!!
perfecte, pq no contaminarem!!! visca el medi ambient i l'ecologia!!!!!!
Gracies! M'heu ajudat per fer un treball de catala : ) ADEU
Toyota i Honda son les marques japoneses que mes avançades estan amb la tecnologia dels hibrits.Aquets son vehicles que ja fa temps es tenien que haver-se potenciat per molts factors economics i ecologics. Sembla que Espanya esta en una situacio indefinida en aquest aspecte. ¿Sera perque son japonesos i poden fer mal a l´industria espanyola i europea del automobil?