TW
0

Són joves, amb empenta i amb iniciativa. Tot són nervis i il·lusió per la importància de la setmana vinent a les oficines dels estudis Tragnarion, a Palma. I és que aquesta empresa, en la qual treballa més d’una cinquantena de professionals, entre mallorquins, peninsulars i fins i tot extraeuropeus, es prepara per donar a conèixer al món sencer el fruit del seu treball de més d’un any: el joc Doodle Hex, que serà comercialitzat per Nintendo DS.

Conscients que la seva situació és única en el marc de les Balears, hem volgut conèixer de més a prop l’equip humà que ho ha fet possible, perquè ens expliquin quines són les claus del seu treball.

 Un procés complex
Com bé ens exposa Ricardo Carretero, cap del projecte, Doodle Hex és un joc de puzle acció que aportarà un nou concepte de jugabilitat, mitjançant combats màgics entre els catorze personatges creats. Cada un té característiques específiques, de manera que les possibilitats hi són infinites. Si bé és recomanat a partir de set anys, el cert és que seran els jugadors un poc més grans els qui en treguin tot el partit possible, ja que les dosis d’estratègia hi són importants.

D’altra banda, la jugabilitat que hi aporta el fet d’haver de dibuixar les "runes" per derrotar el contrincant suposa uns horitzons nous en aquesta casta de productes. Per aquest motiu, Doodle Hex és un joc conegut i esperat, abans i tot del seu llançament. Així ho demostren les previews tan positives que els seus creadors han recollit en les darreres setmanes, en els fòrums més especialitzats.

"Tot i que és complicat assegurar quina serà la repercussió d’un joc, la novetat que representa ens fa ser optimistes", explica Eva Díaz, una de les dissenyadores de Doodle Hex. Almenys a Nintendo no li va malament, tot i apostar per fórmules no gaire convencionals, i de moment Tragnarion segueix aquest camí.

Just una setmana abans que el projecte surti a llum, es veu en perspectiva la feina de tot el procés. Encara que es tracti d’un treball força complex, en el qual les diferents àrees s’han de compenetrar a la perfecció —des dels testers que en realitzen els poliments més primerencs fins als dissenyadors i artistes, que hi donen l’aparença final de tot un univers màgic—, el temps els donarà la raó. Com a aquells professionals que fan la feina ben feta i, a més, són pioners del seu sector.

En gairebé cinc anys que fa que funcionen aquests estudis, s’hi han desenvolupat projectes per a la Wii de Nintendo, com també per a PC, XBOX360 i la DS. Des d’aquelles nou persones que iniciaren l’aventura de crear videojocs a Mallorca de manera rigorosa, hi han passat molts projectes i dissenyadors, programadors, artistes i músics de talent. En només una setmana, tota la feina d’aquests professionals estarà llesta perquè els jugadors l’avaluïn i en gaudeixin. És ben segur que aquesta experiència no serà la darrera.

El factor humà, imprescindible per competir amb garanties 
En aquests gairebé cinc anys de trajectòria en el món dels videojocs, Tragnarion ha aconseguit fer-se un lloc destacat dins el panorama estatal, i per mèrits propis. La seva experiència desenvolupant productes per a companyies d’èxit, com ara Sega, Ubisoft i Pyro, els ha posats de cada vegada més en el mapa complex de la producció, i els ha permès aconseguir una experiència que es veu reflectida en Doodle Hex.

Creació integral
Dins el procés de creació hi intervenen diferents departaments: producció, disseny, art, programació, control de qualitat i àudio. Per tal de complir els requeriments imposats per una empresa de les dimensions de Nintendo, el treball és de vegades molt exigent.

Per tirar-ho tot plegat endavant amb garanties, sobretot quan els terminis s’acosten, són fonamentals una bona comunicació i una implicació important. Aquest factor es veu promogut directament per la direcció de l’empresa, tant pel que fa a les activitats que s’organitzen entre els companys a dins i a fora de l’horari laboral, com a l’estructura mateixa de l’organització i als espais de què hi disposen els treballadors.

La manera d’organitzar-se respon a criteris força innovadors, sorgits del camp de la gestió empresarial. Resulta encara una fórmula poc habitual en la nostra societat, tot i que el sector dels videojocs, per la seva naturalesa dinàmica i competitiva, convida a l’adopció d’estratègies que motivin el factor humà. Ha de ser el valor principal per competir amb garanties en mercats com ara el japonès o l’americà.