TW
0

Vint-i-sis persones moriren i altres vint-i-quatre resultaren ferides, de les quals catorze de gravetat, després de l'accident sofert ahir dematí per un autobús polonès en una zona alpina del sud-est de França.

Les víctimes formaven part d'un grup d'una cinquantena de ciutadans polonesos que tornaven d'una visita al santuari alpí de Notre-Dame de la Salette situat a uns 40 quilòmetres al sud de Grenoble i a gairebé 1.800 metres d'altitud, i on els pelegrins accidentats havien passat la nit. El grup era originari de la localitat de Skawina, ubicada al sud de Cracòvia.

L'accident es produí poc abans de les 10.00 locals (08.00 gmt) a la localitat de Vizille, al departament d'Isere, a uns 30 quilòmetres de Grenoble. L'autocar pel que sembla circulava bastant ràpid i va tenir un problema amb els frens, per la qual cosa envaí el carril contrari, fou incapaç de prendre una corba molt tancada i caigué al costat del torrent La Romanche, després d'arrencar la barrera de protecció d'entrada a un pont i caure en el buit des d'una alçada d'entre 20 i 40 metres. Aquesta és la versió que donaren alguns veïns del llogarret Notre-Dame-de-Mesage que foren testimonis de l'accident de l'autobús, que s'incendià després de l'impacte i quedà completament calcinat.

Després de l'accident, la carretera nacional N85 (coneguda com a Ruta de Napoleó), a la zona del descens de Laffrey, quedà tancada al trànsit en els dos sentits. Les autoritats activaren el pla de salvament i instal·laren una capella ardent al lloc dels fets. Els ferits foren evacuats per ambulàncies i helicòpters a hospitals de Grenoble.

El primer ministre francès, François Fillon, es desplaçà a la zona ahir horabaixa, així com també el titular de Transports, Jean-Louis Borloo. A més, el president polonès, Lech Kaczynski, ha anunciat que viatjarà a França per conèixer les causes del sinistre. El descens de Laffrey, d'uns vuit quilòmetres i en línia recta, té un pendent del set per cent, per la qual cosa està prohibida als autobusos que no disposen d'un sistema especial de frenada. La prohibició es decidí després d'un altre accident d'autobús succeït el 18 de juliol de 1973 gairebé al mateix lloc. En aquesta ocasió un autocar belga s'accidentà i moriren 43 persones.