L'històric grup automobilístic britànic MG Rover entra en fallida

El primer ministre Tony Blair assegura que el fabricant de cotxes encara pot salvar-se

TW
0

El grup automobilístic britànic MG Rover anuncià ahir que es col·locava sota administració judicial, primera etapa de la fallida, al dia següent que haguessin fracassat les negociacions per ser adquirit pel grup xinès SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation).

La fallida de MG Rover marca el final d'una empresa que va ser orgull de l'Anglaterra industrial. Ara, el Regne Unit es converteix, al costat de Canadà, en l'únic membre del G-7 de països industrialitzats sense un fabricant nacional de pes que en altre temps tingué un pròsper sector del motor. MG Rover es veié obligada la nit de dijous a suspendre la seva producció a la planta de Longbridge, a Birmingham, centre del país, a causa de la falta de components.

Les empreses proveïdores deixaren de subministrar les peces necessàries per a la cadena de producció davant de la incertesa de poder cobrar un dia les factures. L'anunci de la fallida de la companyia es produí després del fracàs de les negociacions dels darrers dies entre el grup i l'empresa estatal xinesa SAIC.

El Govern britànic va intentar salvar l'operació en prometre un crèdit pont de fins a 100 milions de lliures (145 milions d'euros) encara que condicionats a la firma prèvia d'un acord amb els xinesos que garantís la supervivència de la companyia.

Els xinesos, que havien sol·licitat una auditoria, veieren un forat negre en les finances i es van negar a fer el pas endavant. Tot i això, el primer ministre britànic, Tony Blair, afirmà ahir que Rover encara pot salvar-se. Blair es reuní amb sindicalistes i treballadors MG Rover. «Farem tot el que poguem per salvaguardar les vides i els treballs de la gent d'aquí», va dir Blair. Així acaba, llevat que es produeixi un miracle d'última hora, una història que va començar amb la fabricació en 1904 del seu primer automòbil.