Després de 27 anys d'explotació comercial, l'avió supersònic francobritànic Concorde deixarà de volar abans de l'1 de novembre davant de la impossibilitat de les companyies Air France i British Airways de continuar afrontant els costs creixents del gran ocell blanc.
Les dues úniques companyies que exploten el supersònic es posaren d'acord per retirar-lo definitivament el 31 d'octubre a la nit, però Air France interromprà el seu servei a partir del 31 de maig i només el reprendrà si el context econòmic s'hi presta.
El Concorde efectuà el seu primer vol de prova el 2 de març de 1969, i el 1976 Air France i British Airways n'iniciaren els vols comercials. Actualment, \132 ambdues companyies explotaven un total de 12 aparells, la demanda dels quals caigué fa poc, sobretot a causa de la guerra a l'Iraq.
Air France explicà a través d'un comunicat el final dels vols pel «deteriorament dels resultats econòmics de la línia transatlàntica explotada per Concorde», principalment «des de començaments d'any». «La degradació de la situació econòmica al llarg d'aquests darrers mesos es traduí en una disminució del tràfic de negocis, que pesà particularment en els resultats del Concorde», declarà Jean-Cyril Spinetta, president d'Air France.
Com Air France, British Airways assenyalà que «aquesta decisió es prengué per raons comercials, ja que el nombre de passatgers disminuí fortament, mentre que els costos de manteniment de l'aparell augmentaven». La retirada del Concorde es decidí en acabar les converses que es mantenien amb Airbus, successor dels fabricants del Concorde, Aerospatiale i British Aircraft Corporation, subratllà British Airways.
El Concorde mai no es va recuperar realment de l'accident que patí un aparell d'Air France el 25 de juliol del 2000 poc després del seu enlairament de l'aeroport parisenc Roissy-Charles de Gaulle, que costà la vida a 113 persones. Després d'algunes modificacions tècniques, el Concorde reprengué els seus vols el 7 de novembre del 2001, però els aparells d'ambdues companyies sofriren des de llavors nou incidents en vol.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.