Manuel Ros s'endinsa en la introspecció elemental amb 11 llenços a Altair

TW
0
C.C. Palma. Evolucionat de l'informalisme envers una tendència sintètica, l'artista ciutadà Manuel Ros mostrà des d'avui a la galeria Altair els resultats de la seva introspecció en recerca de l'elemental. Onze llenços realitzats en el decurs dels darrers dos anys hi fan palès el gust per la coloració neutra i el pes que l'essència, plasmada amb la simplicitat de la línia i la tensió d'horitzontalitat i verticalitat, tenen en la seva obra.

La mostra, intitulada amb el rètol d'Introspecciones, és també una oportunitat per veure el treball en obra gràfica que de sempre ha estat realitzant aquest artista, tanmateix més conegut pels seus acrílics. Botó de mostra és la carpeta de tres gravats i un dibuix a carbó que presenta a Altair, en els quals Ros destaca el divers caràcter assolit per l'obra en ser realitzada en una o altra tècnica.

Segons indicà Manuel Ros, els onze llenços que configuren l'exposició són fruit d'un procés creatiu que s'engega a partir del silenci poètic del llenç en blanc. És un buit actiu, significatiu, que només es pot omplir de manera significativa. Contrari a omplir el llenç de línies com si es tractàs d'una tasca purament estètica, Ros es concentra en el joc amb l'espacialitat, en la reflexió sobre el caràcter i la natura de l'espai i en la possibilitat de creació d'atmosferes i profunditats més enllà de la doble dimensió.

Requadres immersos dins de requadres destaquen en aquestes composicions més lineals que no coloristes, que fugen de les constriccions del minimalisme amb les múltiples imperfeccions que s'inclouen en obres de tonalitats fredes i aparença racional.