Sumar proposa impostos als vols freqüents de l'Estat espanyol, però demana estudiar l'exempció de les Balears i les Canàries

TW
4

Sumar ha registrat una bateria d'iniciatives al Congrés espanyol amb què, entre altres coses, ha demanat més impostos sobre els vols operats des de l'Estat espanyol amb alta freqüència, tot i que ha deixat la porta oberta a estudiar l'exempció de les Balears i les Canàries.

També han plantejat gravar el querosè que utilitzen els avions com a combustible i sobre els vols operats des de l'Estat amb alta freqüència, amb la finalitat de descarbonitzar el sector aeri i garantir la justícia social i climàtica.

Es tracta de dues proposicions no de llei registrades recentment pels diputats d'En Comú integrats a Sumar, Júlia Boada i Félix Alonso, que plantegen mesures que cerquen que «els sectors econòmics amb rècord de beneficis no gaudeixin de privilegis econòmics i perquè els recursos obtenguts de la contaminació serveixin per a pal·liar els efectes que pateix tota la societat».

En aquest context, han registrat una proposició no de llei per a demanar al Govern estudiar i aplicar una taxa progressiva estatal que gravi els vols operats des d'Espanya amb alta freqüència i amb càrrecs addicionals per distància i classe de bitllet, amb la finalitat de reduir l'impacte del transport aeri a les emissions de diòxid de carboni (CO2).

També volen que es tengui en compte la realitat dels arxipèlags, les Balears i les Canàries, per a l'exempció de la taxa progressiva que s'estudiarà aplicar.

En el seu lloc, més trens nocturns

A això s'hi sumen peticions per a treballar en la substitució de vols de curt recorregut amb alternativa ferroviària de tres hores de viatge o l'impuls dels trens nocturns; i promoure al si de la UE una taxa de vols freqüents per a iniciar una política comuna que els gravi, així com establir un IVA del 21% per a tots els vols dins de la UE i un gravamen sobre el querosè al sector de l'aviació.