TW
0

Vueling, Iberia i Ryanair són les tres aerolínies que més reclamacions han generat aquest estiu, sumant el 52% del total de queixes dirigides a companyies aèries: retards, cancel·lacions, sobrereserves de vols o pèrdues i danys en els equipatges.

Segons l'estudi fet per Reclamio, les tres companyies són les que duen a terme un nombre més gran d'operacions a Espanya, cosa que explica en part que rebin un nombre tan elevat de queixes. Tanmateix, també s’ha assenyalat la saturació habitual dels aeroports estatals durant l’estiu, les escales curtes o la sobrecàrrega d'hores de la tripulació com a altres raons que influeixen en el nombre final de reclamacions que rep una aerolínia.

Per tercer any consecutiu, Vueling és l’aerolínia amb més reclamacions de l’estiu, amb el 23,1% del total. La segueixen fins a completar el 'top 5' Iberia (17,7%), Ryanair (11,2%), Volotea (9,8%) i TAP Portugal (5,3%). Les següents companyies aèries es troben a molta més distància: Binter Canàries (3,9%), Transavia France (3,7%), Air Europa (2,6%), easyJet (2,3%) i Lufthansa (1,8%).