TW
4

L'organització FACUA - Consumidors en Acció ha revelat que els consumidors han escollit CaixaBank com La Pitjor Empresa de l'Any, amb un 39% dels vots. També estaven nominades a aquesta categoria les empreses Vodafone i Endesa.

En el cas de CaixaBank els consumidors han denunciat especialment pràctiques com la negativa a retornar la totalitat dels diners defraudats en cobrar les despeses de la formalització de les hipoteques, els interessos usurers en préstecs i el cobrament de comissions abusives, entre altres.

FACUA organitza aquests premis anualment des de l'any 2010, amb l'objectiu de promoure pràctiques empresarials més responsables. Les empreses nominades són les que han acumulat al llarg de l'any més reclamacions per part dels consumidors.

Els usuaris també han pogut votar el que consideren El Pitjor Abús de l'Any: la constant i indiscriminada pujada dels preus dels aliments, amb un 58% dels vots. Per altra banda, el premi al Pitjor Anunci de l'Any se l'ha endut la Xunta de Galícia por una desafortunada -i masclista- campanya contra la violència de gènere.