@vilallongapac

TW
2

El Govern espanyol ha llançat aquest dilluns, en què tots els territoris de l'Estat han passat de la fase 0, la campanya 'Salimos más fuertes'. Ho ha fet amb un missatge a les capçaleres de premsa d'àmbit estatal. Es tracta d'una publicitat governamental que ocupa totes les primeres pàgines de la premsa espanyola.

La campanya, que també s'ha llançat a les xarxes socials, ha rebut multitud de crítiques de persones que li recorden al Govern de Pedro Sánchez que la Covid-19 ja ha causat la mort de gairebé 30.000 persones a l'Estat.

Al respecte, el senador designat per les Corts Valencianes, Carles Mulet, de Compromís ha presentat una pregunta:

«Avui ens hem esmorzat amb les portades de bona part de la premsa estatal amb publicitat institucional amb el lema #SalimosMásFuertes. Pot ser, aquesta és una mesura per ajudar a la premsa que també està patint la crisi causada per l'Estat d'Alarma (comenten que el consum de premsa s'ha disparat però la publicitat ha caigut). Fins aquí entenedora. Però si la intenció d'aquesta campanya era per ajudar els mitjans, segurament seria més sensat que la publicitat institucional es basés recomanacions sanitàries i no en aparent autobombo de la gestió de govern. Que després del drama de milers i milers de morts, més de 28.000 mil persones mortes a Espanya per la Covid-19 en registrar aquesta pregunta, amb milers i milers d'economies familiars i personals destrossades, costa entendre aquest missatge, que si és per insuflar ànims potser no és el més apropiat». Per tot això es pregunta:
1. Quin cost ha tingut la inserció d'aquests anuncis en cadascun dels mitjans de
comunicació de premsa escrita?

2. Quin cost ha tingut la inserció d'aquests anuncis en cadascun dels mitjans de
comunicació de premsa electrònica?

3. Quin cost ha tingut la inserció d'aquests anuncis en cadascun dels mitjans de
comunicació de radiodifusió?

4. Quin cost ha tingut la inserció d'aquests anuncis en cadascun dels mitjans de
comunicació de televisió?

5. Quin procediment de contractació s'ha seguit?

6. Quin criteri s'ha seguit per contractar amb aquests mitjans i per què se n'ha deixat fora altres de premsa escrita, electrònica, radiodifusió o televisió?

7. Qui ha escollit aquest lema per a la publicitat institucional?

8. Quin cost ha tingut el disseny d'aquesta campanya?

9. La inserció l'ha realitzada directament el Govern o a través d'empreses intermediàries o
agències que cobren comissió? En cas d'haver-se contractat a empreses intermediàries, Quin cost ha tingut aquesta gestió?

10. Pensa el Govern que la crisi que viuen els petits mitjans no mereix publicitat institucional? S'ha invertit alguna cosa en aquests mitjans?