TW
7

La Plataforma per la Llengua ha denunciat un nou cas de discriminació lingüística; el segon aquesta setmana al País Valencià. Concretament, un cambrer d'un hotel de Sueca es va negar a atendre unes clientes perquè parlaven en català i, en demanar que les atengués una cambrera que sí que el parlava, l'amo les va convidar a anar-se'n

«El que vaig a contar ha passat a l'hotel l'Alqueria de Vilches al Mareny de Vilches, Sueca. Uns dies de relax amb les meues amigues de l'ànima s'han convertit en un autèntic malson lingüístic. Només arribar a dinar ens va atendre una cambrera del terreny i tot anava genial. La nota ens la va prendre un altre cambrer que ens va dir que no ens entenia si li parlàvem en valencià. Li vam demanar que ens atenguera la primera cambrera i ahí vam destapar la caixa de trons! Va vindre l'amo i ens va convidar a anar-nos-en», ha explicat una de les afectades.

Tot seguit, expliquen, «vam intentar posar pau i finalment es va dignar a servir-nos. La taula del costat eren suecans i, escandalitzats per l'escarni que havíem rebut, van fer la seua comanda en valencià i a ells si els van entendre... miracle!».

A més, han destacat que després del conficte, varen haver de suportar que els cambrers «reballaven els plats a la taula sense ni mirar-nos». Finalment, quan han anat a pagar l'estança, les clientes demanat els fulls de reclamació i l'encarregat, de Jaén amb 14 anys vivint a València, «ha reconegut que tot i entendre'ns no li donava la gana de fer-ho». «A mi personalment ha acabat agafant-me pel braç i tirant-me al carrer», ha denunciat una de les clientes.