El Projecte de llei de pressupostos generals de l'Estat per a aquest exercici estableix que, en les transferències de capital, s'inclourà una partida de 10 milions d'euros al conveni del ferrocarril de les Balears, fet que suposa un augment del 153,8 %, respecte a 2018 quan es va destinar 3.940.000.
En el detall per carteres ministerials, destaca que el Ministeri de Justícia destinarà 1,48 milions d'euros a les obres de la nova seu judicial d'Eivissa, entre altres obres. En 2018, ja es varen pressupostar 4,97 milions per a aquest edifici, el projecte va començar el 2017.
D'altra banda, el Baluard del Príncep rebrà, per part del Ministeri de Foment, 1,18 milions i aquest departament destinarà 10.000 euros a la reforma de la plaça del Mercat d'Inca.
Des del Ministeri per a la Transició Ecològica es destinaran 12,7 milions per al sanejament i depuració d'aigües, 2,5 milions per a actuacions a la costa, 1,1 milions per a inversions de reposició en infraestructures, entre d'altres partides.
El Ministeri de Cultura té prevista una partida de 150.000 euros per a la rehabilitació del Museu Arqueològic d'Eivissa. Presidència per la seva banda invertirà 73.430.000 en jardins, parcs i muntanyes.
Des de la cartera de Ciència, Innovació i Universitats estan previstos 500.000 euros per a l'edifici de la nova seu del Sistema d'observació costaner de les Balears.
Així mateix, els crèdits destinats a la subvenció del 75 % als trajectes entre les Canàries, les Balears, Ceuta i Melilla per mar o aire, el Govern espanyol destina 726 milions d'euros.
També es contemplen subvencions establertes per al transport aeri i marítim de mercaderies entre les Canàries, les Balears i la Península, i viceversa, així com l'existent entre les illes, i el d'exportació de les mateixes a països estrangers; preveient-se una despesa en 2019 de 75 milions d'euros.
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
10 milions per el ferrocarril que és una necessitat imperiosa del transport públic per disminuir els accidents de transit i acabar amb la insostenibilitat del model de transport amb cotxe privat que tant contribueix al canvi climàtic, a la par dels 75 milions per a seguir fomentant la dependencia comercial i el turisme que tant de mal fan a la distribució de la riqueza i a la producción local.