Els ajuntaments podran suprimir les llicències de vehicles de lloguer amb conductor (VTC) d’aquí quatre anys, les d'empreses com Uber i Cabify, que estimin convenients als seus territoris.
Així s'estableix en el Reial decret Llei aprovat aquest divendres en Consell de Ministres d’Espanya a proposta del Ministeri de Foment, amb el qual es pretén atallar la 'guerra' oberta entre aquest sector i el del taxi.
D'aquesta forma, l'Executiu atén a la petició d'aquest gremi de limitar les VTC, que actualment superen la proporció amb el taxi que estableix la Llei, la que fixa que no s'atorgui més d'una llicència d'empreses com Uber per cada trenta taxis.
No obstant això, la llei estableix una moratòria de quatre anys per aplicar la limitació i deixa la seva aplicació en mans d'altres administracions. La moratòria només afecta a la limitació del nombre de llicències, però no afecta la regulació de les condicions d'explotació.
Així, una vegada que s'aprova la llei, els governs regionals i consistoris que vulguin podran entrar a dictar normes per regular la prestació de serveis de les empreses com Uber, igual que ja fan amb el taxi.
En concret, podran determinar recorreguts màxims i mínims, horaris, condicions de precontratació dels trajectes i fins i tot característiques dels seus vehicles. Amb aquesta nova norma, a més d'intentar calmar la batalla entre el taxi i les VTC, Foment vol equiparar la regulació de les dues maneres de transport, establint que les empreses com Cabify se sotmetin a les normes regionals i locals, i que siguin aquests governs els que decideixin sobre elles en funció de les seves polítiques de mobilitat.
Quant a la decisió sobre el nombre de cotxes de VTC amb que ha d'explicar cada ciutat, haurà de transcórrer el termini de quatre anys establert per Foment perquè cada Ajuntament decideixi.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.