TW
1

El monarca espanyol va fer 50 anys el passat dilluns i pràcticament tots els grans mitjans de comunicació se'n varen fer ressò. A més, per si no era suficient, també vàrem poder veure anuncis a pàgina sencera a la premsa en què se'l felicitava i el que més destacava era que molt d'ells provenien d'empreses públiques. És a dir, aquests anuncis han estat contractats pel Govern espanyol amb doblers públics.

Quant es va gastar el Govern espanyol en felicitar el 50è aniversari a Felip VI? Aquesta és la qüestió que ens ve al cap quan veiem aquests anuncis a través de Loterías y Apuestas del Estado o ADIF. 

Juan Manuel del Olmo, diputat d'Unidos Podemos al Congrés, ha registrat aquest mateix tema com a qüestió parlamentària i demana a l'Executiu espanyol que detalli quants doblers públics s'han invertit en felicitar el monarca.

Tanta és la falta de transparència que, només en 2017, el Govern tenia previst gastar 70,2 milions d'euros en publicitat institucional en 92 campanyes i s'ha resistit a desglossar aquestes xifres.