TW
1

Les tendències dels viatgers per als propers anys s'orienten cap a un important creixement dels lloguers d'apartaments i cases vacacionals que permet als viatgers configurar «experiències a mida» i sentir-se «com a casa», segons un estudi elaborat per Booking.

En el seu estudi de tendències de viatge per 2016, l'agència revela vuit claus que marquen la manera de viatjar per als propers anys i entre altres aspectes es recull el pes que estan cobrant les cases i apartaments entre els viatgers a tot el món.

A l'Estat espanyol, els hotels encara segueixen liderant el rànquing de les propietats més reservades, però la demanda d'allotjaments alternatius està a l'alça. Això respon a la creixent voluntat dels viatgers per prendre's unes vacances a mida i sentir-se com a ca seva, estant fora de casa.

En 2015, les cases familiars i les estades amb autoservei i varen guanyar popularitat: 28,6 milions de persones van decidir llogar apartaments vacacionals en lloc de reservar els tradicionals hotels; i 137 milions van optar per altres opcions alternatives entre les quals s'inclouen cases d'hostes, o «bed and breakfas.

Només a l'Estat espanyol, Booking ofereix 49.000 propietats repartides en 21 tipus d'allotjament. Del total, 34.100 cases i apartaments, gairebé el 70% de la seva oferta correspon a propietats no hoteleres.

El poder de la personalització

Precisament, una de les principals tendències del món dels viatges en els propers anys dins dels allotjaments alternatius als hotels serà tendir cap a la personalització. Fins ara els viatgers trobaven alguns serveis adaptats a les seves necessitats, però aviat seran capaces de adaptar-los completament fins i tot abans de la seva arribada. Es passarà de ser mers espectadors a personalitzar experiències.

«La qualitat del servei serà més important que mai per als viatgers, els quals buscaran aquest toc personal des del moment de fer una reserva, passant per la preparació del viatge, arribada, estada i fins i tot el moment post-estada, perllongant així l'experiència d'un gran viatge», assegura l'informe.

Es canviarà la percepció de les llargues distàncies. Les noves tecnologies dels vols permetran fer accessibles els vols de llargues distàncies a qualsevol viatger, fins i tot para escapades de finalització de setmana. Tot això permetrà un augment de reserves de viatgers americans o australians a capitals europees i els viatgers xinesos podran viatjar amb major freqüència i des de majors destinacions.

La tercera de les tendències destaca l'avanç de la tecnologia que farà possible que les persones puguin començar a viure les seves experiències de viatge fins i tot abans de l'arribada a la destinació. Així les companyies de viatges i allotjaments oferiran totes les opcions del destinacions fins i tot abans de visitar-ho.

Gràcies a l'increment de transparència que ofereix la tecnologia, l'any que ve els viatgers seran més atrevits, més curiosos i amb menys temor al risc. Qualsevol informació a l'abast de la mà, la tecnologia GPS i les aplicacions proporcionaran confiança i sobretot més oportunitats.

La tendència a realitzar viatges més espontanis provocarà que els turistes viatgin lleugers d'equipatges. Decisions ràpides amb ofertes que no es poden escapar portarà als viatgers a moure's de forma més àgil i amb menys equipatge per arribar a la seva destinacions.

Experiències reals

L'informe de Booking també mostra com els «millennials» renunciaran en els propers anys a visitar els típics llocs i espectacles a canvi de viure experiències que consideren més autèntiques i reals.

Els propers anys també veuran una evolució radical al món dels viatges de negocis. Desapareixerà el típic viatge de negocis d'executius que ara buscaran aprofitar els avantatges de productes i serveis customitzats per adaptar el seu viatge. La localització serà tradicional i el nombre de reserves no hoteleres podrà arribar a ser superior a les hoteleres.

Per finalitzar seguint l'augment de les tendències de consum en les quals les persones busquen reduir l'impacte mediambiental els propers anys veuran augmentar la venda de vacances més sostenibles i respectuoses amb el medi ambient.