TW
13

Representants de la companyia aèria Vueling s'han posat en contacte amb dBalears per explicar la seva versió sobre el cas de discriminació lingüística que denuncià la veïna de Berga en un vol de Barcelona a Eivissa.


Els representants de Vueling han explicat que, per una banda, la companyia no té cap constància dels fets, ja que l'usuària no ha presentat cap denúncia, i a més, ha mantingut l'anonimat. I per tant, la companyia no s'ha pogut posar en contacte amb ella per verificar-ho. D'altra banda, la companyia ha assegurat que Vueling és una companyia aèria catalana i que la majoria dels treballadors i de la tripulació són catalans i el seu idioma matern és el català i que, encara que pot haver-hi algú que no l'entengui, «així com pot haver-hi algú que no entengui el xinés o el rus» a la companyia li resulta estrany i posa en dubte que la tripulació obligàs una usuària a canviar d'idioma, fins al punt d'amenaçar-la o tractar-la de manera desagradable. «Nosaltres no tenim cap problema amb el català, igual que no tenim cap problema amb cap idioma del món» han afirmat i han afegit que «la tripulació no coneix tots els idiomes i sempre pot haver-hi algú que no entengui el català».


Finalment, des de Vueling han assegurat que si aquest fet hagués passat realment, no haurien tengut cap problema en demanar disculpes. Però com que la companyia no té cap constància d'aquest fet, no ho poden fer.