TW
9

Un nou estudi d'àmbit internacional torna a qüestionar el sistema d'aprenentatge implantat a tot l'estat espanyol, col·locant-lo entre els últims llocs de l'estadística, i això que la immersió lingüística en català que tant demonitzen els governants de Balears no està implantada arreu del territori espanyol, sinó més aviat al contrari.

El Programa Internacional per a l'Avaluació de la Competència dels Adults (PIACC), una mena d'estudi PISA per a persones en edat de treballar, col·loca els espanyols en la part del darrere dels països de l'OCDE en comprensió lectora i matemàtiques, ocupant respectivament el penúltim i l'últim lloc.

Les conclusions del treball apunten que a Espanya, la majoria de ciutadans actius laboralment no són capaços d'assimilar en profunditat la riquesa del text d'una novel·la, per exemple, o fins i tot passen un fum per a desxifrar el prospecte d'un medicament, o interpretar una factura domèstica.

Així, la població adulta de l'estat entre els 16 i 65 anys obté 252 punts en comprensió lectora, el què els situa 21 punts per davall de la mitjana de l'OCDE, i altres 19 pel que fa als de la Unió Europea.

Notícies relacionades

Mals resultats
El panorama en el terreny de les matemàtiques és encara pitjor. Els espanyols obtenen 246 punts, 23 punts menys que la mitjana de l'OCDE i 22 menys que l'UE.

En aquesta enquesta hi han participat un total de 157.000 persones de 23 països, entre ells 6.055 ciutadans espanyols.

Amb tot, la mitjana de l'estat en comprensió lectora i matemàtiques és un nivell dos dels sis que hi ha en total, i just el 5% dels espanyols està en un nivell quatre o cinc de comprensió lectora. Entre els universitaris, més de la meitat assoleixen el nivell 3 o superior, i en el cas de les matemàtiques, es redueix al 4% els que estan al nivell més alt.

Potser la dada més preocupant és que el 27% dels ciutadans de l'estat estan en el nivell més baix (u o per davall de l'u) en comprensió lectora. Això implica que només poden realitzar tasques de lectura simples.