En declaracions a Ona Cero, recollides per Europa Press, Pastor va indicar que ja té "tots els estudis sobre la taula per analitzar els processos necessaris en el futur i per no vendre els actius en el pitjor moment".
La titular de Foment ha incidit en què el transport aeri és un "sector estratègic" i d'ocupació, amb una "potència impressionant" per al turisme.
Per això, Pastor, indica que l'entrada del capital privat a AENA, al qual es va referir com "el primer operador del món", es realitzarà quan els estudis pertinents així ho aconsellin i dins el nou model aeroportuari i va recordar que el termini per presentar les ofertes per a les licitacions de Barajas i El Prat finalitza el prósimo 31 de gener.
Precisament, el dimarts el secretari d'Estat de Planificació i Infraestructures del Ministeri de Foment, Rafael Catalá, 'número dos' de Foment, va indicar que l'Executiu haurà de decidir "si continua amb la previsió de les concessions o si es redissenya" i va indicar sobre això que el Govern prendrà una decisió sobre "quin és el model aeroportuari més adequat en els pròxims dies".
Ahir mateix, el ministre d'Hisenda i Administracions Públiques, Cristóbal Montoro, comentava als passadissos del Congrés dels Diputats que el procés de privatització d'AENA és un "cas diferent" en termes d'impacte financer que el de Loteries, pel que es podria tornar a estudiar. En qualsevol cas, va dir, no es recuperarà la fórmula que va plantejar l'anterior Executiu socialista.
El 31 es clou el termini per les ofertes
L'anterior executiu de José Luis Zapatero va prorrogar fins el 31 de gener d'aquest any, tres mesos més de l'inicialment previst, el termini de presentació d'ofertes per a la licitació del 90,05% del capital de les societats concessionàries de Barajas i El Prat, davant les dificultats per reunir finançament.
D'aquesta forma, es manté el termini per a que els set consorcis que competeixen per les licitacions dels dos principals aeroports de la xarxa -liderats per FCC, Acciona, Ferrovial, Aeroports de París, la firma d'inversió GMR, Abertis i el grup San José- presentin les seves ofertes.
Les empreses que opten al 90,05% del capital social de cada un d'aquests dos aeroports gestionaran en règim de concessió cada aeroport durant un període de 20 anys, més cinc addicionals. El 10% restant quedarà a les mans d'Aena. A més, han d'acreditar per a això uns actius totals en balanç per import igual o superior a 3.000 milions d'euros, segons el planificat.
Quant a l'import del contracte de concessió, ascendeix 3.700 milions d'euros en el cas de Barajas i 1.600 milions en el d'El Prat. Posteriorment, haurà de pagar a l'Administració un cànon anual equivalent al 20% de la facturació. S'estima que el 2012, aquest pagament sigui de 150 milions en el cas de Madrid-Barajas i de 80 milions en el de la Ciutat Comtal.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.