TW
0

Iberia i els representants dels seus 1.500 pilots es reuniran un altre cop aquest dimarts per intentar «desbloquejar» la negociació del conveni col·lectiu, en un nou intent per evitar la vaga, que el sindicat SEPLA ha convocat per aquest dijous, 29 de desembre, i que ha obligat l'aerolínia a cancel·lar 118 vols, el 36% dels programats.

A la trobada de demà entre els representants de la companyia i el comitè de vaga, el SEPLA acudirà amb una nova proposta que inclou, «la majoria de les peticions de cessions de productivitat» plantejades per l'empresa al col·lectiu a les últimes reunions abans del llançament d'Iberia Express i que tenen relació amb les hores laborals, i «altres de noves», han explicat fonts del sindicat a Europa Press.

Les mateixes fonts han insistit que la nova proposta del SEPLA respon a la seva intenció de «desbloquejar» la situació «enquistada» en què es troba la negociació del conveni col·lectiu, a dos dies de la vaga convocada per dijous en contra de la creació d'Iberia Express, i després que les dues parts es reunissin la setmana passada sense aconseguir «cap avanç».

En la seva última proposta, auditada per Grant Thorton, els pilots van proposar a Iberia un cost d'hora bloc previst en 324 euros que es redueix fins a 250 euros el 2019, amb un estalvi anual de 100 milions només amb les mesures adoptades per aquest col·lectiu.

Tot i això, segons Iberia, aquestes mesures només suposaven uns estalvis de 15 milions d'euros l'any en permetre dos nous nivells d'entrada de pilots a l'escalafó de la companyia, un estalvi «de caràcter temporal» i «molt lluny» del que la companyia requereix. L'aerolínia xifra en 100 milions anuals el seu estalvi amb la creació de la filial Iberia Express.

El passat 18 de desembre, el primer atur dels pilots d'Iberia contra el nou baix cost va afectar un centenar de vols i un total de 12.000 passatgers, dels quals el 98% han estat reubicats.

Iberia Express

L'aerolínia, que ja ha recol·locat en vols alternatius el 90% dels 10.000 afectats per la vaga del dia 29, ha insistit aquest dilluns que la posada en marxa d'Iberia Express «no és negociable».

«La decisió de crear Iberia Express forma part de l'àmbit de gestió empresarial i compleix amb tots els compromisos adquirits per Iberia amb els seus treballadors, pel que no és negociable», ha assenyalat, per reiterar que cap empleat d'Iberia perdrà la seva feina o veurà empitjorades les seves condicions de treball com a conseqüència de la seva creació».

Iberia Express, que arrencarà a finals de març del 2012, ja ha rebut 1.200 sol·licituds de pilots per treballar a la nova companyia des que es va obrir el termini divendres passat. A finals del 2012 disposarà de 13 avions d'aquest model i una plantilla de 500 persones, de les quals entorn de 130 seran pilots.