González-Pons ha explicat el principal objectiu del PP per a la propera legislatura, si guanya els comicis. | Javier Liz

TW
6

El Partit Popular (PP) s'ha posat com a meta la creació de tres milions i mig de llocs de treball en la pròxima Legislatura si guanya les eleccions generals del pròxim 20 de novembre, per a la qual cosa es proposa incentivar l'aparició d'un milió d'empresaris a través d'incentius fiscals perquè puguin sorgir tant empreses com nous autònoms. Així ho ha explicat aquest dimecres en roda de premsa el vicesecretari de Comunicació del PP, Esteban González Pons, que ha assenyalat que "Espanya necessita reorganitzar el seu sistema fiscal que es redistribueixi la càrrega i es fomenti la competitivitat i el creixement econòmic", la qual cosa permet, el seu judici, la creació de llocs de treball.

"Aspiram a crear tres milions i mig de llocs de treball, però per a això cal crear un milió d'empresaris. I per a això cal facilitar fiscalment la creació d'empreses i l'emancipació d'autònoms. Per això cal redistribuir les càrregues i perquè, sense recaptar més, s'incentivi el creixement econòmic", ha apuntat. El dirigent 'popular' ha posat èmfasi en què els "assumptes prioritaris" del seu partit de cara a la pròxima Legislatura si guanya les eleccions són la creació de llocs de treball i l'economia. És més, ha afegit que "ja no hi ha més assumptes prioritaris perquè tots els altres depenen d'aquests dos".

Expert en crear ocupació

González Pons ha definit al PP com un partit "expert a solucionar crisi" perquè la seva "especialitat és crear llocs de treball", i ha posat com a aval la gestió de govern realitzada entre 1996 i 2004. Per això, ha indicat que la campanya electoral estarà centrada en explicar quines són les mesures que el PP proposa per crear ocupació i recordar les aplicades durant aquells anys perquè és el que torna a fer. Així doncs, ha ressaltat que el partit posarà la seva "experiència de govern" a disposició dels ciutadans respecte a la creació d'ocupació, si bé ha remarcat que ha "de merèixer" la confiança dels votants, per al qual farà una campanya "amb humilitat, responsabilitat, proximitat i molt treball".

De fet, i malgrat que creu que "la majoria d'espanyols està amb el PP" i ha esmentat que les enquestes els donen com guanyadors, González Pons ha reconegut que "totes les dades poden variar fins a l'últim dia" i que "les eleccions no estan guanyades". Segons el seu parer, guanyarà els comicis el partit que "aconsegueixi traslladar als ciutadans que representa el canvi". En qualsevol cas, ha assenyalat que el PP aspira a rebre els vots d'un milió d'antics electors del PSOE que, segons ha indicat, van votar els 'populars' en les eleccions autonòmiques i municipals del passat 22 de maig, la qual cosa s'uniria al 90 per cent de votants tradicionals del PP que són fidels al partit.

Campanya moderada i de centre

González Pons ha sostingut una reunió aquest matí a la seu 'popular' del carrer madrileny de Gènova amb els responsables regionals de la campanya del PP per començar a coordinar els actes preelectorals a poc més de dos mesos de les eleccions. Segons ha explicat, el contingut de l'encontre ha versat sobre la "exigència" del líder del partit, Mariano Rajoy, que la campanya sigui "moderada i de centre".

Per al vicesecretari de Comunicació, en les pròximes eleccions generals els espanyols decidiran "entre la continuïtat i el canvi", pel que ha subratllat que ha de ser el PP el que representi aquest canvi. "Els espanyols veuen aquest canvi com per una necessitat, per això no s'han de defraudar i oferir-se'ls un canvi creïble i realista", ha afegit. Per això, ha explicat que hi ha tres valors que Rajoy vol imprimir a tota la campanya del partit, com són "austeritat, transparència i no prometre el que no es pugui complir", un missatge que, segons González Pons, el president del PP transmetrà "per tot Espanya" tant en campanya com en precampanya.

Actes sectorials

El dirigent 'popular' ha explicat que la campanya del partit estarà basada "menys en la televisió i més en la proximitat als espanyols", per la qual cosa, encara que hi continuarà havent mítings, "els actes sectorials tindran més pes" perquè els diferents sectors de la població "puguin entrevistar-se amb qui aspira a la Presidència del Govern". "No serà una campanya en la distància, sinó en la proximitat. Que arribi a tots els racons d'Espanya", ha afirmat.

Quant a la possibilitat que se celebrin debats entre Rajoy i el candidat socialista, Alfredo Pérez Rubalcaba, el vicesecretari de Comunicació del PP ha dit que el PSOE encara no s'ha posat en contacte amb ell, si bé ha subratllat que encara "queda molt" per a les eleccions i que per tant li sembla "massa aviat" per concretar l'assumpte. No obstant això, el dirigent 'popular' ha manifestat que "debats n'hi" haurà perquè es tracta d'un format que està en la "tradició" de les campanyes espanyoles i que forma part també de les "exigències democràtiques mínimes".