Renfe suspendrà els tres trajectes directes d'AVE que comuniquen Toledo, Conca i Albacete a partir de l'1 de juliol. El servei, que es va posar en marxa el desembre de 2010, quedarà cancel·lat a causa de la "demanda insuficient". Mentrestant, s'augmentaran d'onze a tretze les freqüències del servei Avant entre Toledo i Madrid.
El director general de l'àrea de viatgers de Renfe, Enrique Urkijo, va informar ahir en una roda de premsa a Toledo que el balanç dels sis mesos de servei directe entre les tres ciutats de Castella-la Manxa és "un desastre", perquè només té 9 viatgers al dia dels 2.190 de potencials en ambdós sentits. Segons Urkijo, l'AVE ha transportat amb prou feines 2.796 usuaris en sis mesos, mentre que costa a la companyia 18.000 euros al dia.
Els viatges directes que se suspenen seran substituïts per bitllets combinats amb què els viatgers podran enllaçar trens Avant amb AVE, Alvia o Altaria fent transbord a Madrid. Urkijo assegurà que els transbords no han de ser un "inconvenient", ja que resultaran "més econòmics" i el viatge es realitzarà en un "temps similar".En aquest sentit, explicà que el trajecte actual entre Toledo i Albacete es realitza en 2 hores i 5 minuts amb un cost de 70 euros i que "amb els millors temps amb transbords" es realitzaran en 2 hores i 28 minuts per 60 euros (AVE), en 2 hores i 31 minuts per 52 euros (Alvia) i 3 hores i 33 minuts per 37 euros (Altaria). Per agilitar aquests transbords i per donar resposta a la gran demanda, Renfe introdueix dues freqüències més en els serveis directes entre Madrid i Toledo en les hores en què, segons el balanç realitzat, hi ha més clients: a les 8.25 hores i 16.18 hores des de Toledo i a les 8.20 i 14.50 hores des de Madrid.
Suspès l'AVE entre Toledo i Albacete pel poc ús que se'n fa
Hi viatjaven tan sols 9 passatgers al dia, amb un cost diari de 18.000 €
Madrid28/06/11 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
A nosaltres, que no ens podem beneficiar ni d'aquesta ni de qualsevol altra línia de l'AVE, ens surten especialment molt cares aquestes frivolitats, però curiosament no ens queixam i trobam ben normal que tudin els nostres doblers. Així ens van les coses...
Ah, és aquí on es tuden els nostres doblers!
Castella ha subornat la resta de diputats del Estat espanyol. Se ha oposat a l'eix del Mediterrani. Mira que construit un TGV a Albacete i Conca!! Encara estan construint o discuntint tenir un TGV entre Villa Melones i Pilla Gallinas. I els vuit diputats de Balears a Madrid que hi diuen!! Se han deixar subornar per les constructores??? Ès necessari una llista de diputats que han fet possible aquest desbarat.