TW
0

El jutge Javier Pérez, que investiga l'accident de l'avió de Spanair del 20 d'agost de 2008, ha sol·licitat a la companyia Spanair que informi sobre els incidents que va tenir l'aeronau sinistrada una setmana abans de la catàstrofe, han informat Europa Press fonts jurídiques. El requeriment es produeix amb motiu de l'informe presentat per l'Associació d'Afectats del Vol JK5022 encarregat a un pèrit francès experts en accidents aeris. Aquest expert va ratificar el passat 5 de maig l'informe, en les conclusions del qual s'assevera que "el deficient" servei de manteniment de la companyia Spanair va contribuir al sinistre en el qual van morir 154 persones.

L'informe va ser encarregat per l'Associació d'Afectados del Vol JK5022 perquè investigàs l'estat del servei de manteniment i de qualitat de Spanair l'any 2008. Aquest pèrit va participar en la investigació de l'accident del Concorde ocorregut el 25 de juliol de 2000 a l'aeroport parisenc de Roissy-Charles de Gaulle. Les mateixes fonts han indicat que el magistrat ha sol·licitat dades sobre en quins vols van volar junts el pilot i copilot per saber si van tenir problemes en un altre avió de la companyia.

Informe de la comissió

D'altra banda, el magistrat explica ja amb l'informe de l'òrgan pericial designat per investigar les causes de l'accident, que consta d'un total de 500 pàgines, segons fonts consultades per Europa Press. D'aquesta manera, el jutge ha fixat els pròxims 23, 24, 25 i 26 de maig per a la ratificació de l'informe. L'informe de la CIAIC, dependent del Ministeri de Foment, apuntava a què els tècnics de manteniment -un d'ells imputat- van revisar l'error i van consultar al llibre d'equip mínim que indicava que es podia despatxar l'avió amb el calefactor del RAT inoperant, amb l'única condició que el vol no es desenvolupàs en condicions de formació de gel, per la qual cosa van procedir a desactivar-lo tirant el seu 'circuit breaker' corresponent.