TW
0

El ministre de Foment, José Blanco, ha dit que, amb la liberalització del servei de control de torre a 13 aeroports d'Aena, entre ells el d'Eivissa, s'inicia un procés de millora en la qualitat, eficiència i competitivitat, amb repercussió directa en la rebaixa de les taxes de navegació en un 15 per cent.

En declaracions als mitjans després de firmar amb el president balear, Francesc Antich, un conveni de col·laboració per a l'execució de diverses infraestructures, el ministre ha subratllat que aquesta reforma estructural que s'està emprenent en la navegació aèria beneficiarà la indústria turística, i ha recordat que "tres de cada quatre turistes entren pels aeroports".

A més, Blanco ha insistit en què aquest procés, que s'inicia avui amb la publicació en el BOE dels 13 primers aeroports on s'emprendrà, tindrà una repercussió directa en la rebaixa de les taxes de navegació aèria i ha puntualitzat que Espanya tenia les taxes més altes de la Unió Europea, que fa "inviable" el model.

Primera fase

Avui, el BOE publica l'Ordre del Ministeri de Foment que designa als primers 13 aeroports de la xarxa d'Aena en els quals es liberalitzarà el servei del control de torre.

El tràfic dels aeroports d'Eivissa, Alacant, València, Sabadell, Jerez, Sevilla, Melilla, Lanzarote, Fuerteventura, La Palma, A Coruña, Vigo i Quatre Vents.

Blanco ha explicat que el procés de liberalització s'anirà fent de forma gradual i ha informat que "aviat es trauran a concurs aquestes torres perquè puguin ser gestionades per altres operadors".

Ha assenyalat que espera que el procés estigui conclòs, en una primera fase, a finals de 2011.

A la pregunta de com afectarà als controladors que ara són d'Aena, Blanco ha explicat que aquests tindran la possibilitat de continuar treballant per a Aena o fer-ho per al nou proveïdor, però es tractarà d'"una decisió personal de cada un d'ells".

El titular de Foment també ha fet referència a que quan es va aprovar la llei que regula el nou model de gestió aeroportuària es va posar com a data límit el 28 febrer de 2011 per constituir una societat mercantil, que seria el primer pas per a la introducció de capital privat a Aena, data que roman vigent.