TW
0

El secretari general de Turisme i Comerç Interior del Govern central, Joan Mesquida, ha subratllat que la reforma de la Platja de Palma "continuarà" i ha remarcat que el projecte conté 98 mesures de les quals només una, la referida al Pla de Rehabilitació Integral, se n'ha suspès a la recerca d'un major consens de totes les parts implicades. Així ho ha exposat Mesquida durant la seva intervenció en un esmorzar informatiu organitzat pel diari 'El Economista' per assenyalar que aquest pla de requalificació conté fins un total de 98 mesures per millorar aquesta destinació turística, de les quals només se n'ha suspès una, l'esmentat Pla de Rehabilitació que inclou l'esponjament d'unes 360 habitatges a la zona.

Per il·lustrar l'esmentada voluntat, Mesquida ha indicat que la reforma compta amb un Pla d'Actuació Integral que planteja una inversió destacada, com indica els prop de 72 milions d'euros susceptibles d'estar en fase de concurs. Respecte a la suspensió de l'esmentat Pla de Rehabilitació, ha explicat que "el que es farà és analitzar les al·legacions presentades", aproximadament 1.300, i tractar de "concitar un major consens" sobre aquest punt.

Reformar per no perdre competitivitat

D'altra banda, Mesquida ha remarcat que el projecte de requalificació de Platja de Palma és "molt complicat" per ser una zona que compta amb 50.000 places hoteleres, si bé ha defensat la necessitat d'escometre aquest tipus d'actuacions "si no es vol continuar perdent competitivitat" en el segment de 'sol i platja'. "Estam parlant de molts interessos", ha subratllat després. A més, va apuntar que, en el marc de la reforma de Platja de Palma, s'ha aprovat una Llei que afirma que els hotels tenen un termini per procedir a la seva rehabilitació -aproximadament set anys- i si no prenen aquestes actuacions al cap d'aquell termini passassin a ser qualificats d''hotels inapropiats', la qual cosa pot permetre fins i tot l'expropiació.

Ministeri de Turisme

El secretari general de Turisme i Comerç Interior, Joan Mesquida, ha assegurat avui que, a causa del gran pes que té el Turisme en l'economia de l'Estat, Espanya hauria de comptar amb un Ministeri per al sector, ha assenyalat durant la seva intervenció en l''Agora del Economista'. "Espanya es mereix tenir un Ministeri de Turisme", perquè el sector genera a prop del 12% de Producte Interior Brut (PIB). Quant a la rebaixa de rang de la Secretaria d'Estat de Turisme a Secretaria General, Mesquida ha reconegut que la posició de secretari d'Estat facilita principalment "la comunicació i interlocució" en poder ser present en la reunió setmanal del Consell de Ministres.

Sobre l'evolució del sector turístic en general, Mesquida ha recalcat la fortalesa i el lideratge d'Espanya com a potència turística tant en despesa, com en recepció de turistes i en turisme de vacances i es va mostrar optimista. El responsable ha qualificat el 2010 com a un exercici "de transició" per anar avançant cap a una recuperació "amb dents de serra", succeint-se dades positives i dades negatives. Mesquida ha admès que s'ha dinamitzat l'oferta gràcies a ofertes i retall de preus, encara que va recalcar que "es pot tenir confiança" al sector, que ha estat un de que millor ha aguantat la crisi, amb una taxa d'atur propera al 13% set dècimes menys que la mitjana general (19,7%).

El responsable de Turisme també ha reconegut que l'objectiu d'avançar en estacionalitat és "difícil" a causa que les vacances coincideixen amb la temporada estival, al pes del 'sol i platja' a l'en factors climatològics que fan més atractiva la meteorologia estiuenca.

Ajuts legals a Spanair

No obstant això, Espanya s'ha posicionat com una gran potència en turisme gastronòmic, compta amb grans atractius en turisme cultural amb programes com el de les Ciutats Patrimoni i disposa d'un ampli ventall de possibilitats, des del turisme de naturalesa fins al de salut. A més, des de la Secretaria s'han realitzat experiències pilot com la de Turisme Sènior per combatre l'estacionalitat que han tingut una gran acollida. Mesquida ha destacat els efectes beneficiosos de la campanya de promoció internacional 'I need Spain' i va assegurar que s'estan aprofitant al màxim la projecció que proporciona l'èxit dels esportistes espanyols, tant en el cas del Mundial de Futbol com amb la firma d'acords amb diferents federacions per promocionar Espanya com a destinació turística. Sobre la polèmica existent entorn dels ajuts rebuts per l'aerolínia Spanair per part de la Generalitat catalana, el responsable va assenyalar que "no hi ha res a objectar" sempre que es realitzin "dins del marc legal".