Així, la massa salarial assolirà els 480 milions d'euros aquest any, després d'haver reduït un 40% el salari mig per controlador, davant els 350.000 euros de fa un any, i les retribucions es fixaran d'acord amb l'establert en la llei i en funció del tràfic vinculat a cada dependència. Amb càrrec a aquesta, s'abonarà l'assegurança complementària contemplada al capítol d'acció social. El resultat de les votacions, que se celebraran al llarg del dia als 49 centres de treball i dependències de control, i que previsiblement donarà el seu suport a l'acord, es coneixerà a primera hora de la tarda una vegada es realitzi el recompte. Una vegada aprovat l'acord, partint dels 12 punts plantejats pels controladors en la negociació, ambdues parts reprendran a partir del pròxim 15 de setembre les converses per a la negociació del II conveni col·lectiu. Clau en aquestes converses serà la distribució que AENA faci de la plantilla quan les torres de control es liberalitzin, adverteixen fonts sindicals, que insistiran que l'ens públic els presenti el pla empresarial.
Punts clau
Mentrestant, l'"acord global" signat firmat per ambdues parts contempla també que en qualsevol de les dependències on sigui necessari fer més hores per cobrir el servei -sempre fins al màxim de 1.670 hores anuals contemplades en la llei- que aquestes quedin garantides per un procediment acordat entre ambdues parts. Així, es podrien sumar de "caràcter voluntari" 80 hores extres a l'any com a màxim. Per establir la càrrega de treball de cada dependència, es realitzarà una auditoria dels sectors i torres de control en què participarà Eurocontrol i es crearà un grup de treball, en col·laboració amb l'Associació Professional de Controladors (Aprocta) per proposar millores respecte a la configuració de referència de cada dependència.
Quant a la cobertura de les baixes, s'estableix un doble sistema amb què programarà serveis de guàrdia organitzats per cobrir les incidències que es produeixin durant el dia i, d'altra banda, aquelles incidències que es produeixin 48 hores abans del compliment del servei es cobriran "de forma voluntària" per la limitació de dos serveis al mes i fins a esgotar les 80 hores extres que permet la llei. Per als controladors majors de 57 anys, apartats de les tasques de control tal com estableix la llei, AENA s'ha compromès a oferir-los tasques no operatives. Finalment, en matèria de formació es contempla la creació d'un grup de treball entre AENA i Aprocta per millorar la formació contínua, les competències lingüístiques i el desenvolupament de la carrera professional.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.