Un 66,34% dels professionals que estaven en situació de baixa van rebre l'alta.

TW
0

Set de cada deu controladors aeris que estaven de baixa ja han rebut l'alta. Concretament, un 66,34% dels professionals que estaven en situació de baixa van rebre l'alta després de passar les revisions mèdiques establertes específicament per a aquest col·lectiu per les incidències sorgides als aeroports de l'Estat espanyol, segons dades de la Seguretat Social fins al 27 de juliol. El Ministeri de Treball i Immigració detalla en un comunicat que 136 dels 205 treballadors que van acudir a les revisions van ser donats d'alta mèdica i s'hi aprecia "una elevada freqüència de processos de malalties de durada molt curta". "La freqüència es troba fins i tot per damunt de la que és habitual actualment, com epidèmies de grip o al·lèrgies estacionals, i fins a la data no se n'havia produït cap cas amb una incidència similar de baixes", apunta el Govern central.

Seguiment
Tant la Inspecció Mèdica de la Seguretat Social com els mateixos Serveis Públics de Salut realitzen un seguiment específic sobre les baixes dels controladors que expedeixen els metges d'atenció primària. Per realitzar aquesta tasca, ambdues administracions fan passar un reconeixement mèdic als controladors en situació d'incapacitat temporal per valorar-ne la situació. El secretari d'Estat de Seguretat Social, Octavio Granado, considerà "justificat" l'operatiu d'inspeccions mèdiques. Segons el seu parer, "no sembla normal" que a un col·lectiu d'uns 2.000 treballadors n'hi hagi 250 de baixa laboral alhora.

Tanmateix, la Unió Sindical de Controladors Aeris (USCA) pensa que des d'AENA "han obligat" a treballar a alguns d'ells sense estar en condicions de fer-ho, ja que estan de baixa per malaltia. D'altra part, el Consell de Ministres té previst aprovar avui el reglament que regularà els temps de treball i descans del col·lectiu de controladors.

Prova pilot

En un altre ordre de coses, l'aeroport canari de La Gomera es convertí ahir en el primer a emprar el sistema d'informació de vols, que no té controladors i sí operadors especialitzats per oferir als pilots la informació necessària.•