TW
0

Per molts és un malson que només acaba de començar. Els 7.000 passatgers afectats pel tancament de l'aerolínia Air Comet, copropietat de Gonzalo Pascual i del president de la CEOE, Gerardo Díez Ferrán, de la mateixa manera que els 670 treballadors de l'empresa passen per una autèntica situació de desesperació. Mentrestant, amb el suport de la patronal, Díaz Ferrán "no fa comptes renunciar" al seu càrrec, "de moment", i lamenta que no ha rebut "ni un crèdit" des de l'entitat privada ni des de l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) per tal de "salvar la companyia".

Per part seva, el Ministeri de Foment estimà que el dispositiu de trasllat dels prop de 7.000 passatgers damnificats per la fallida d'Air Comet tindrà un cost de 6,3 milions d'euros i manté oberta la possibilitat de noliejar més avions, segons va explicar la secretària d'Estat de Transport, Concepción Gutiérrez. A més, Gutiérrez confirmà que els quatre avions que s'empraran fins al 26 de desembre amb destinació a Buenos Aires, Lima, Bogotà i Quito-Guayaquil tenen capacitat per traslladar prop de 3.000 passatgers, sumant un trajecte d'anada i un altre de tornada de cada aeronau.

Així mateix, el Ministeri de Foment negocia amb Iberia, Pullmatur, Iberworld i Air Europa per tal de trobar més avions que puguin volar fins aquest dissabte, dia 26.

Davant una situació que es podria qualificar de desesperada, més de 40 passatgers d'Air Comet afectats pel tancament de l'aerolínia van començar a organitzar-se a la terminal 1 de l'aeroport de Barajas per posar-se d'acord i començar una vaga de fam si el Ministeri de Foment no els proporciona una "solució satisfactòria". D'altra banda, un grup de persones va tallar ahir durant prop de mitja hora un tram del vial d'arribades de la terminal 1 de Barajas. I és que, a mesura que passen les hores, els nervis i l'esgotament són a flor de pell.

La situació no és més favorable per als treballadors. Com ja havia anunciat, Air Comet presentà ahir a la Direcció General de Treball de Madrid la seva proposta d'ERO que afecta la totalitat de la plantilla, encara que serà el Ministeri de Treball la institució que hi donarà la resolució final.

"Díaz Ferrán ha de dimitir"

El president de la Confederació Espanyola d'Organitzacions Empresarials (CEOE), Gerardo Díaz, "no pot ser en aquest moment un bon interlocutor" per a la mesa de diàleg social amb els sindicats, ja que la seva companyia aèria, Air Comet, i altres de la seva titularitat deuen nòmines als treballadors, pagaments d'IRPF i de Seguretat Social, entre d'altres aspectes.

Així ho considera el sindicat CCOO a les Illes Balears, segons va exposar la secretària d'Acció Sindical, Carmen Díaz de la Jara, en companyia de la secretària general, Katiana Vicens, i el secretari institucional i de polítiques d'ocupació, Rafel Borràs.

Segons l'opinió dels sindicalistes, l'actual president de la més gran patronal "no pot ser un exemple de responsabilitat social empresarial" i, per aquest motiu, van reclamar que "presenti la dimissió amb caràcter irrevocable" del seu càrrec al capdavant de la CEOE.

Així mateix, des de CCOO van remarcar que l'aeri és un dels sectors que més s'ha vist perjudicat des del començament de la crisi econòmica actual, a través de companyies com LTE, Futura i Spanair. En aquest sentit, Díaz de la Jara recordà que a Balears la crisi del sector ha perjudicat "prop de 4.000 treballadors". A més, cal esmentar que s'hi afegiran altres canvis que afectaran Iberia, tot i que aquí les solucions s'han cercat amb les màximes garanties per als treballadors, prejubilant determinats segments de les plantilles.