TW
0

Preus assequibles, envasos atractius amb poques unitats i disponibilitat són els eixos que centren la darrera iniciativa del Ministeri de Sanitat per promoure l’ús del preservatiu, a la qual s’han afegit fabricants i farmacèutics. La nova proposta, la tercera de Sanitat en menys de dos mesos dirigida a fomentar la utilització dels profilàctics, es materialitzà ahir amb la firma d’un manifest per part dels principals fabricants i del Consell General de Col·legis Oficials de Farmacèutics. A més de promoure la utilització del preservatiu masculí i femení, possibilitar-ne la venda a preus assequibles i garantir-ne una àmplia disponibilitat, els signants s’han compromès a comercialitzar els condons de manera atractiva i a orientar els joves a través de les oficines de farmàcia.

El ministre de Sanitat, Bernat Soria, ha emmarcat la campanya en l’Estratègia integral de salut sexual i reproductiva, en l’elaboració de la qual estan treballant les societats científiques i les comunitats autònomes i que el seu departament presentarà pròximament. Entre les mesures adoptades pels fabricants per ampliar l’ús dels profilàctics hi figura l’oferta de "5 per 1 euro", amb la qual cosa cada unitat val només 20 cèntims, una fórmula de l’empresa Be Love que arriba a l’Estat espanyol avalada pel seu èxit a França, on així es van arribar a vendre 30 milions de condons en dos anys.

Control, per part seva, continuarà amb la campanya "Fes-li un lloc a la teva bossa", iniciada el desembre passat i que té el suport de Sanitat. Consisteix a canviar una cosa que portin les al·lotes i els al·lots a la bossa per un paquet de quatre condons. D’aquesta manera n’ha repartit 300.000 i té previst intercanviar-ne 500.000 més enguany. A més, augmentarà el seu parc de màquines expenedores de 3.000 a 5.000. Finalment, Durex posarà a la venda vuit condons per 3,99 euros en un format atractiu, posarà en marxa un programa de sensibilització a través de 9.000 oficines de farmàcia en les quals es repartiran més d’un milió de fullets i distribuirà 250.000 preservatius gratuïts més dins revistes dirigides als joves.

"Jo pos condó", un èxit

Soria es mostrà molt satisfet de l’èxit de l’anterior iniciativa de Sanitat per fomentar el preservatiu, la campanya "Jo pos condó", que a ritme de hip hop ha generat més de 161.000 visites a la seva pàgina web. És més, assegurà que l’impacte de la iniciativa ha estat "espectacular", ja que a la plataforma de vídeos on line Youtube s’han efectuat més de 500.000 reproduccions de l’espot publicitari, mentre que en pàgines com Facebook i Tuenti s’han generat més de 1.500 fans. De fet, els distribuïdors n’han notat un augment de les vendes des que Sanitat llançà la campanya. A l’Estat espanyol es venen a l’any entre 150 i 200 milions de preservatius, el 60 per cent dels quals en farmàcies. Soria destacà que el 80 per cent dels joves declara utilitzar preservatiu, encara que reconegué que la xifra pot ser una mica menor i advocà perquè iniciatives com aquesta aconsegueixin que el 20 per cent restant l’utilitzi també.