TW
0

Spanair continua rebutjant comentar qualsevol tipus de dada que es faci pública de l’accident que el passat 20 d’agost va sofrir l’MD-82 a l’aeroport de Madrid-Barajas al marge de la investigació oficial que du a terme una comissió, perquè "donen peu" a "informacions no fonamentades". Tot i així, continuen les especulacions.

L’aerolínia va reaccionar fortament aquest dissabte arran de les informacions que apareixien en diversos mitjans de comunicació que revelaven que l’avió sinistrat va patir fins a 40 avaries durant el mes d’agost abans de l’accident, un dels quals es registrà als slats, només dos dies abans del tràgic incident.

Segons els rotatius, al llarg del mes d’agost, abans de l’accident de dia 20 d’aquell mes, l’avió va sofrir avaries diàries, excepte les jornades dels dies 1, 4, 8, 15 i 16. Així, en només deu dies el sistema de flaps i slats de l’MD-82 hagué de ser inspeccionat dues vegades.

Notícies relacionades

El diari El País, per la seva part, també se sumava a les "teories" i publicava que la caixa negra del vol accidentat va gravar un caos d’alarmes a la cabina abans de produir-se l’impacte. Concretament, els deu segons finals de l’enregistrament revelen que segons abans es van disparar totes les alarmes de la cabina, amb la qual cosa les converses entre el pilot i copilot són pràcticament inintel·ligibles.

Aquests enregistraments van ser enviats per a la seva netedat als serveis d’acústica forense de la Guàrdia Civil i, una vegada netejades de soroll, van ser enviats fa deu dies a la Comissió d’Investigació.

Comença a apropar-se el dia en què es complirà un mes de l’accident, i, en teoria, la comissió hauria de donar respostes. Mentrestant, Spanair veu com tots els dits l’apunten.