TW
0

L'enregistrament de la conversa entre el responsable d'operacions de Spanair i el cap d'operacions de Madrid-Barajas quan es va detectar la primera incidència del JK5022 revela que la companyia va plantejar un canvi de matrícula per substituir l'avió accidentat.

A la cinta, a la que va tenir accés la Cadena Ser, s'escolta com des de Spanair se sol·licita un canvi de matrícula --l'EC-HFS per l'EC-HFP de l'aeronau accidentada-- i fins i tot es tracta amb el Centre de Gestió Aeroportuària (CGA) la possibilitat d'habilitar un canvi de porta, perquè pugui desembarcar el passatge.

La conversa podria confirmar que Spanair sí que va consultar la possibilitat d'un canvi d'avió després de detectar el pilot la primera avaria. L'enregistrament finalitza quan el representant de Spanair, després d'informar del retard i d'un possible canvi de matrícula, informa de nou el responsable de l'aeroport que el vol programat “es deixarà com està” si soluciona el problema tècnic.

D'altra banda, Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) va confirmar avui que hi ha un enregistrament en la que Spanair informa a l'aeroport de Madrid-Barajas del possible canvi de l'aeronau accidentada.

Segons AENA, l'enregistrament recull com el cap d'operacions de Spanair informa al CGA que hi haurà un canvi de matrícula de l'aeronau i, uns minuts després, informa que finalment no es farà el canvi de l'avió. AENA explica que el CGA grava sistemàticament totes les informacions que faciliten les companyies aèries sobre les seves operacions a l'aeròdrom madrileny.

Spanair va assegurar aquest matí en un comunicat que “en cap moment” no va indicar la seva intenció de substituir l'avió accidentat sinó que, davant de la incidència, va informar a l'aeroport que comptava amb un altre avió disponible, però que “després d'avaluar l'avaria” va considerar que “no estava justificat el canvi”.