TW
0

L'accident aeri de Barajas va poder deure's probablement a danys al timó o al motor dret de l'avió originats per l'error inicial del motor esquerre, que van fer que l'aparell es bloquejàs, han explicat a Efe fonts d'Aviació Civil.

Segons aquestes fonts, tot apunta que l'error del motor esquerre provocà la seva ruptura interior i sortissin peces disparades, que van actuar com “míssils”. Aquestes van poder fer malbé el timó de direcció de la part esquerra de l'avió o el motor dret, ja que en aquest tipus d'aeronau els motors es troben enganxats al timó a la cua.

Les mateixes fonts han descartat l'error humà en l'accident de Barajas perquè “només s'atribueix quan no s'ha seguit el procediment d'emergència” i “no en cap cap” si l'explosió del motor és tan severa com per deixar l'avió ingobernable, que és el que sembla que va ocórrer.

L'error previ detectat als sensors de temperatura de l'avió que va obligar a retardar l'enlairament, en principi, no va tenir res que veure amb l'accident, i el comandant de l'avió va ser molt “escrupolós” perquè no va voler enlairar-se inicialment per un error que “no és una alarma greu i amb el qual es pot arribar a volar”.

El pilot va aixecar el vol, llavors probablement va fallar el motor, els passatgers van haver d'escoltar un soroll semblant a “unes llaunes que es mouen amb alguna cosa en el seu interior”, el comandant se'n va adonar i va començar a corregir, però en aquell moment alguna cosa va poder danyar la direcció, es va quedar sense control i l'avió va caure de l'ala dreta.

Les fotos de la cua de l'avió presenten parts “rosegades”, que podrien deure's a aquestes peces que sortien del motor. Un error al motor per si sol no significa una emergència i amb un motor inoperant, l'avió “només hagués tingut una petita desviació a l'esquerra, hagués pogut volar i no hagués caigut de l'ala dreta”.

Aquest error va ocórrer després d'enlairar-se perquè “si el pilot se n'hagués adonat, hauria desistit de la maniobra”. De tota manera, “no és normal” que saltin peces en incendiar-se el motor i a més es pot avortar el foc si es talla el combustible que li arriba, però, en l'enlairament, “amb prou feines hi ha temps de resposta”.

El gener hi va haver una revisió completa de l'avió, però els motors es revisen constantment, “tal com indica el fabricant”. Encara que l'avió tenia quinze anys, les aeronaus solen durar el doble i les fonts expliquen que “la crisi de Spanair no té res que veure amb el desastre”.

Una de les assignatures pendents de l'aviació és que el combustible no sigui inflamable perquè “s'hagués salvat més gent” i, encara que es treballa en això amb additius, és “complicat”, perquè s'inflama només pel contacte amb el terra.