En declaracions a Europa Press, el que fora fundador de l'aerolínia mallorquina va afirmar que és un dia “tristíssim” i va recordar que durant els 20 anys que va estar al capdavant de la companyia “mai es va produir cap accident i es va transportar a més de 100 milions de passatgers”.
No obstant això, va insistir que caldrà esperar a la investigació i va considerar una “frivolitat” concloure “alegrement” o buscar relacions de causa-efecte davant de l'ocorregut i la mala situació per la qual travessa Spanair actualment. “És una canallada comparar un any dolent amb la catàstrofe” soferta ahir, va apuntar.
Pasqual va defensar la professionalitat dels treballadors d'Spanair, en la qual, segons va ressaltar hi ha “gent de primerísima categoria” i es va preguntar “com es pot pensar que un possible malestar laboral en alguns col·lectius hagi pogut contribuir a un desistiment”. “No es poden relacionar les dues coses ni pel més remot”, va recalcar.
Pasqual, que va evitar fer qualsevol judici de valor sobre l'actual gestió de la companyia en estar desvinculat “per sort o per desgràcia” d'Spanair i no considerar-ho adequat donades les circumstàncies, va remetre als gerents actuals i al grup SAS, actual propietari. “Són ells els que han de fer una valoració del balanç d'Spanair”, va apuntar.
En qualsevol cas, com a ciutadà primer i com a fundador d'Spanair amb la qual reconèixer una vinculació afectiva, va reiterar la seva solidaritat cap als familiars de les víctimes i dels ferits i cap als de la tripulació que viatjava a bord.
Preguntat per si l'accident contribuirà a crear una mala imatge per a Spanair, va admetre que davant de l'ocorregut és lògic que se sigui reticent a volar “amb qualsevol aerolínia”, però va estimar que la memòria farà que es continuï confiant en aquest mitjà de transport.
Per això, Pascual va demanar que s'aclareixin les causes quant abans millor perquè “no es repeteixin en un futur” i va defensar l'avió com el transport més segur. “És dur dir-ho, davant d'una catàstrofe com aquesta amb molts morts i alhora, però només en un cap de setmana a Europa hi ha un número equivalent de morts a la carretera i ens hem acostumat a conviure amb aquesta tragèdia”, va assenyalar.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Lo què és una frivolitat i una declaraçió miserable és dir què ha sigut mala sort i altres beneitures per l'estil.
Que els empresaris atribueixin els mals resultats i les desgràcies a la "mala sort" és una qüestió a considerar en els jutjats, especialment quan les vulneracions dels deures de les companyes aèries en condicions de manteniment, de personal precari i de reducció de costos laborals són pa de cada dia . Si el fet respon a una concatenació d'errors, encara és pitjor, perquè una concatenació d'errors exigeix una concatenació de responsabilitats dels mateixos. I més en una empresa mal gestionada que ha provocat un ERO de consequències nefastes per als treballadors de Balears, indefensos per manca d'un sindicalisme d'empenta i que s'ha vist que careix absolutament de criteri per tal d'afrontar la difícil situació de la companyia.