El director general de Recursos Humans de Spanair, Héctor Sandoval, va confirmar avui que els nou membres de la tripulació de l'avió sinistrat aquesta tarda a l'Aeroport de Madrid-Barajas en què han perdut la vida 146 persones tenien la seva seu a Madrid i Barcelona, si bé va indicar que encara no se sap la seva procedència, pel que podrien ser originaris d'altres Comunitats Autònomes.
En una compareixença davant dels mitjans de comunicació en la seva seu social de Palma, Sandoval i el director general de Spanair, Marcus Hedblom, van expressar el seu «condol i solidaritat» per les persones mortes i pels ferits i els seus familiars, cap als qui, segons van subratllar, es utilitzaran tots els recursos de Spanair i SAS, amb la finalitat d'"assistir-los».
Així, Sandoval va recalcar que «la cosa més important» ara mateix «no és especular amb les causes d'aquest tràgic accident», sinó que la «prioritat» és assistir a les víctimes i els seus familiars, tant a Madrid com a Les Palmes.
D'altra banda, va revelar que Spanair està realitzant una anàlisi de la llista de passatgers per poder determinar el seu origen i si es trobaven, entre ells, persones estrangeres.
El director general de Recursos Humans va indicar que la Direcció de Spanair assistirà amb les autoritats a la investigació d'aquest accident, que, segons va assenyalar, ha ocasionat la suspensió d'un nivell d'operacions «important» i, per tant, «estem tenint els retards que són normals en una situació d'aquestes característiques».
Tot i això, Sandoval va subratllar que la major part de la companyia està dedicada ara mateix a mantenir el «funcionament normal» de Spanair. Finalment, va anunciar que en les pròximes hores, es desplaçarà a Madrid al costat de Hedblom, amb la finalitat d'analitzar 'in situ' la situació.
Finalment, va informar que un total de 50 operaris de Palma de Spanair estan volant ara mateix amb destinació a Madrid, amb la finalitat d'oferir el suport i assistència al lloc del tràgic accident aeri.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Els avions no "cauen" per mala sort ni per raons del "desti". Cauen perque no s´han seguit els procediments de manteniment ni de vol. Cauen per culpa de algu/s, En el moment que es trova l´aviacio internacional amb una guerra de preus i de supervivencia economica aquestas catastrofes ens tenen en moltes dubtes de si l´inseguretat esta prenen cos per rao de l´economia de gestio.Las "Low cost" ja son un enigma de la seva segura operativitat.Un avio que li exclata un motor al enlairar-se ja es sospitos de mal manteniment i encara que´l pilot avisi que n´hi ha un problema tecnic,se´l fa sortir perque camviar el avio seria antieconomic per la companyia.¿Els culpables i responsables d´aquesta catastrofe els coneixerem,?. !Perque n´hi han!