La Generalitat fixarà el límit d'immigrants que els centres
escolars podran escolaritzar en cada àrea per «evitar guetos» i
atorgarà a les escoles una major autonomia que els permetrà definir
i aplicar un currículum acadèmic propi.
Aquestes són algunes de les novetats que recull l'avantprojecte
de llei d'educació de Catalunya, que renuncia a la pretensió de la
Conselleria d'Educació d'obrir l'escola a la iniciativa privada, la
qual cosa provocà la vaga de docents del passat 14 de febrer.
L'avantprojecte, presentat ahir en roda de premsa pel conseller
Ernest Maragall, estableix que la gestió dels centres públics
continuarà en mans públiques, encara que podran exercir-la
consorcis creats per la Generalitat i els ajuntaments, i fins i tot
es preveu l'existència de centres propis amb models de provisió de
docents extraordinaris.
Respecte als immigrants i amb l'objectiu de combatre la seva
concentració a la xarxa pública, la llei afirma que s'establirà «la
proporció màxima d'aquests menors que poden ser escolaritzats en
cada centre i grup, en funció d'unes àrees».
Maragall concretà que el límit serà diferent en funció de les
zones educatives, que hauran de reflectir la realitat sociològica
del seu entorn, encara que afectarà per igual escoles públiques i
concertades.
A més, la Generalitat preveu que els centres amb menys
immigrants puguin incrementar en un 10% el nombre màxim d'alumnes a
les seves aules per poder donar cabuda a aquests estudiants, que en
l'actualitat s'escolaritzen en un 80% a l'escola pública davant un
20% de la concertada.
Educació perveu que la tramitació parlamentària d'aquest
avantprojecte acabi enguany.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.