TW
0

La Generalitat fixarà el límit d'immigrants que els centres escolars podran escolaritzar en cada àrea per «evitar guetos» i atorgarà a les escoles una major autonomia que els permetrà definir i aplicar un currículum acadèmic propi.

Aquestes són algunes de les novetats que recull l'avantprojecte de llei d'educació de Catalunya, que renuncia a la pretensió de la Conselleria d'Educació d'obrir l'escola a la iniciativa privada, la qual cosa provocà la vaga de docents del passat 14 de febrer.

L'avantprojecte, presentat ahir en roda de premsa pel conseller Ernest Maragall, estableix que la gestió dels centres públics continuarà en mans públiques, encara que podran exercir-la consorcis creats per la Generalitat i els ajuntaments, i fins i tot es preveu l'existència de centres propis amb models de provisió de docents extraordinaris.

Respecte als immigrants i amb l'objectiu de combatre la seva concentració a la xarxa pública, la llei afirma que s'establirà «la proporció màxima d'aquests menors que poden ser escolaritzats en cada centre i grup, en funció d'unes àrees».

Maragall concretà que el límit serà diferent en funció de les zones educatives, que hauran de reflectir la realitat sociològica del seu entorn, encara que afectarà per igual escoles públiques i concertades.

A més, la Generalitat preveu que els centres amb menys immigrants puguin incrementar en un 10% el nombre màxim d'alumnes a les seves aules per poder donar cabuda a aquests estudiants, que en l'actualitat s'escolaritzen en un 80% a l'escola pública davant un 20% de la concertada.

Educació perveu que la tramitació parlamentària d'aquest avantprojecte acabi enguany.