El cansament dels pilots i panes a l'avió causaren el sinistre del Yak

Defensa presenta l'informe fet per Espanya, Ucraïna, Rússia i Turquia

TW
0

L'accident del Yak-42 en el qual moriren 62 militars espanyols es degué al cansament de la tripulació, errades en aterrar i a deficiències en el manteniment de l'avió, segons l'informe final de la Comissió Internacional d'Investigació del sinistre, presentat ahir pel Ministeri de Defensa.

El secretari d'Estat de Defensa, Francisco Pardo, i el cap d'Estat Major de la Defensa (JEMAD), general Félix Sanz Roldán, donaren a conèixer ahir les conclusions d'aquest informe elaborat per aquesta Comissió, integrada per Espanya, Ucraïna, Rússia i Turquia, que ara serà remès a l'Audiència, el Parlament i els familiars de les víctimes de l'accident.

L'informe diu que el sinistre fou causat per «la pèrdua de consciència de la situació, l'incompliment dels procediments normalitzats, la realització d'una aproximació sense precisió, mal ús dels sistemes de vol automàtic, formació insuficient de la tripulació i descens per sota de l'altitud mínima marcada».

Així mateix revela que hi va haver deficiències en el manteniment de l'avió, entre aquestes que el registrador de veu de la cabina estava inoperant des de 45 dies abans de l'accident, fet que li prohibia volar.

L'informe d'aquesta Comissió internacional, firmat pel ministre de Transports de Turquia, consta de 86 pàgines en turc i en anglès i que ara està sent traduït a l'espanyol pel Ministeri d'Afers Estrangers, segons va dir Francisco Pardo, qui va llegir gairebé literalment l'apartat de conclusions finals.

La Comissió Internacional apunta diferents factors que van contribuir al sinistre de l'avió Yavkolev 42, i apunten en primer lloc que «la llarga durada del servei aeri i el temps de vol van causar que la tripulació estigués esgotada». També subratlla que la tripulació no va tenir suficient informació sobre l'aeroport turc de Trabzon i apunta a la falta de coneixements de la tripulació per establir la ruta de preaterratge.