El Ministeri de Defensa va demanar expressament a l'OTAN que l'avió que es va estavellar el 26 de maig de 2003 a Trabzon (Turquia) amb 62 militars espanyols a bord fos un Yak-42, segons informava una cadena de ràdio estatal. La cadena indicava que el Ministeri de Defensa va remetre el 28 d'abril una missiva a l'agència de l'Otan Namsa en la qual es requereix un «Yak-42 per al 25 de maig que faci la ruta Torrejón-Saragossa-Kabul-Manas-Saragossa-Torrejón». I es demana canviar el tipus d'aronau «d'un Tupolev a un Yak-42».
En l'auditoria oficial realitzada pel Ministeri de Defensa que dirigia Federico Trillo s'indica que «Namsa va remetre la proposta d'un avió Yakovlev». La cadena esmentava experts aeronàutics segons els quals el preu del vol sinistrat operat per la companyia ucraïnesa Um Air, a la qual pertanyia el Yakovlev 42, estava molt per sota dels preus habituals de les companyies occidentals. El degà del Col·legi Espanyol d'Enginyers Aeronàutics, Fernando de la Malla, va afirmar que l'avió Yakovlev «és més barat perquè té una capacitat menor, una autonomia menor i unes necessitats i unes despeses de tripulació menors».
D'altra banda, l'anterior equip polític del Ministeri de Defensa assegurava ahir que la decisió d'elegir un Yak 42 és «una competència tècnica, exclusiva de l'Estat Major de la Defensa». Fonts de l'anterior equip polític van assenyalar que la «decisió sobre l'elecció de l'avió és una competència tècnica i exclusiva de l'Estat Major de la Defensa, i dins d'ell, del cap de l'Estat Major Conjunt, que és l'òrgan responsable de més de quaranta contractes i d'altres vols anteriors». L'avió Yakovlev 42 es va estavellar el 26 de maig de 2003 a Turquia amb 62 militars espanyols a bord. Els recents tests d'ADN han demostrat que trenta dels morts van ser identificats i lliurats a les seves famílies erròniament.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.