L'Executiu dóna per acabada la televisió de partit amb Caffarel

TW
0

«Avui és el principi de la fi de la televisió de partit». D'aquesta manera anuncià la vicepresidenta primera del Govern, María Teresa Fernández de la Vega, el nomenament de Carmen Caffarel com a directora general de RTVE i el del consell d'experts que en un termini de nou mesos haurà d'establir les bases per a la reforma dels mitjans de comunicació de titularitat pública. Emilio Lledó, acadèmic i catedràtic de Filosofia, estarà al càrrec d'aquest comitè.

Fernández de la Vega assegurà que «avui és el principi de la fi de la televisió de partit, el dia que iniciam el camí a una televisió pública independent i de qualitat, el dia en el qual comença a prevaler el dret a la informació sobre els interessos partidaris, siguin del color que siguin». Aquest, digué, és el compliment d'un compromís del nou Govern per millorar la democràcia.

El Govern ha iniciat el compliment d'aquest compromís amb el nomenament de Carmen Caffarel, catedràtica de Comunicació Audiovisual de la Universitat Rei Joan Carles, com a directora general de RTVE, un càrrec que exercirà de manera provisional fins que s'escometi la reforma dels mitjans de comunicació públics. Caffarel prendrà possessió de la feina dilluns.

Els encarregats de preparar aquesta reforma seran els components d'un consell d'experts que, en el termini de nou mesos, elevarà al Govern una proposta que inclourà el mode de designació dels directius, l'orientació de la programació i el model de finançament. Rodríguez Zapatero es comprometé a acceptar aquesta proposta, sigui quina sigui.

El president d'aquest consell d'experts és l'acadèmic i catedràtic de Filosofia Emilio Lledó. Al seu costat hi seran els també catedràtics Enrique Bustamante i Victòria Camps, aquesta vicepresidenta del Consell Audiovisual de Catalunya; el president de l'Associació de la Premsa de Madrid, Fernando González Urbaneja; i el filòsof i membre de Basta Ya! Fernando Savater.

Aquests es mostren contraris que TVE competeixi amb les privades en el mercat publicitari. «No pot fer competència deslleial als mitjans privats i l'escenari dels públics ha d'estar més ben definit, ser clar, i les televisions públiques han de respondre a criteris de dignitat», digué González Urbaneja.