TW
0

La companyia Repsol-YPF informà ahir a Vigo, en un acte en el qual també va ser present el vicepresident primer i portaveu del Govern, Mariano Rajoy, que ja han conclòs els treballs de segellament de les esquerdes de les restes dePrestige, amb els quals s'ha aconseguit que les fuites es redueixin de 700 a 20 litres diaris.

A més, el vicepresident de la companyia, Miguel Àngel Remón, avançà que la setmana que ve es realitzaran les primeres proves pilot per a l'extracció del combustible per gravetat, amb bosses llançadora. Segons avançà la petroliera, en la trobada en la qual hi van ser també presents el batle de Vigo i els consellers de Pesca i Indústria de la Xunta, al vaixell enfonsat encara queden unes 14.000 tones de fuel, per a l'extracció del qual començaran les proves en la primera quinzena de setembre.

Rajoy subratllà que la quantitat que queda al vaixell és la meitat del que al principi s'havia calculat i recordà que fins ara se n'havien recollit entorn de 130.000 tones, 51.000 a la mar i 79.000 a les platges. De moment han conclòs les feines de segellament de les esquerdes, amb la qual cosa el combustible que surt cada dia del vaixell s'ha aconseguit reduir fins a 20 litres diaris, 10 de la popa i 10 de la proa.

Per extreure'n el fuel que queda, la companyia intentarà en primer lloc agafar el combustible en bosses llançadora, a les quals el fuel arribaria per la força de la gravetat. En el cas que aquesta tècnica funcionàs, es duria a terme l'extracció de fuel a la primavera del 2004 i culminaria entre maig i juliol.

En el cas que aquesta tècnica no donàs resultats, s'intentaria atrapar el fuel en una marquesina rígida col·locada damunt el vaixell, feina que començaria a l'estiu i conclouria entre setembre i octubre. El cost d'aquestes operacions oscil·larà entre els 60 i els 100 milions d'euros en funció de la tècnica utilitzada finalment per a l'extracció del fuel.