El Govern reconegué que autoritzà el sobrevol per territori espanyol i el repostatge, el 21 de març de 2003, de vuit bombarders B-52 i cinc avions cisterna KC-135 per a l'«eventual proveïment» a la seva ruta cap a l'Iraq. Això no obstant, l'Executiu afirmà que fou una operació «de baixa perillositat» i que «no existeix una normativa que ho impedeixi». El batle de Bilbao, Iñaki Azkuna, es congratulà que s'admeti «la veritat» encara que considerà «una vergonya» que se'ls donàs permís.
En resposta a una pregunta presentada per la diputada d'EA, Begoña Lasagabaster, en la qual es demanava informació sobre el pas per ciutats del territori espanyol, entre elles Bilbao i Pamplona, de vuit bombarders B-52 americans carregats amb 240 tones de bombes, que, procedents de la base britànica de Fairford, es dirigien a l'Iraq, l'Executiu explica que el punt d'entrada a la Flight Information Region (FIR) espanyola fou el de Patel i el de sortida Muren, «sense tenir com a destinació cap aeroport espanyol».
Segons indica el Govern en la seva resposta, la ruta seguida per les formacions «s'adaptà a les autoritzades, i sobrevolaren el VOR de BLV per seguir pels de PPN i QUV i abandonaren l'espai aeri espanyol al nord de les Illes Balears». Assenyalà que l'altura de les formacions «es mantingué entre 24.000 i 27.000 peus sobre el nivell del mar».
L'Executiu d'Aznar explica que les operacions de reproveïment en vol «poden qualificar-se com de baix risc, ja que per exemple l'Exèrcit de l'Aire espanyol ha realitzat més de 20.000 maniobres d'aquest tipus des de fa vint anys, sense que s'hagi produït cap accident ressenyable».
«De conformitat amb l'ordenació i pràctica constitucional, el Govern s'ha atingut en aquest assumpte, referent a la Comunitat Autònoma del País Basc, la Comunitat Foral de Navarra, el Govern d'Aragó i a la Generalitat de Catalunya, al que assenyala en els Estatuts d'Autonomia d'aquestes Comunitats».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.