Des de que es produí la catàstrofe els voluntaris han fet feina sense descans.

TW
0

El vicepresident primer del Govern, Mariano Rajoy, va informar ahir a Santiago de Compostel·la que el batiscaf Nautile, que és a la zona on es va enfonsar el Prestige, ha detectat dues esquerdes més a la popa del vaixell, encara que més petites que les de la proa. A més, el fuel que roman als tancs del petrolier enfonsat, que es podria cruiar, encara no s'ha solidificat i continua sortint.

Rajoy, que durant el matí d'ahir va realitzar un viatge aeri per la zona afectada, va explicar en roda premsa que a l'espai entre el qual s'enfonsaren les dues parts del vaixell s'observa una taca irisada de fuel d'unes quatre milles de radi. Devers cinc milles més al nord hi ha una altra taca, també irisada, d'unes 2'8 milles de radi, mentre que cap a l'oest n'apareix una altra de més espessa i una mica més grossa, de devers 3'8 milles de radi.

S'havien desplaçat cinc vaixells a aquesta zona: la nau del mateix batiscaf, un de la Xunta, un altre del Govern central i dos vaixells anticontaminants d'origen noruec. No obstant això, va insistir Rajoy, aquestes dues darreres embarcacions estan tenint dificultats per absorbir les taques a causa de la seva escassa densitat.

El ministre va declarar que ha demanat als experts del submarí que «facin feina amb més intensitat» per saber quines decisions s'han d'adoptar. Concretament, va manifestar que ha demanat als especialistes que «ens donin diferents alternatives, perquè primer de tot hem de saber quant de fuel està sortint i després veure les possibilitats que se solidifiqui o i quan».

«Quan tinguem l'informe definitiu, i a partir d'això, haurem de prendre una decisió», va manifestar.
Sobre la possibilitat que tornin a arribar a la costa taques tan grosses com les hi han arribat, va dir que no descarta «cap possibilitat» perquè això depèn del vent.

Mariano Rajoy va afirmar que hi «ha taques importants» però que «no tenen la contundència, ni la grandària d'altres que han arribat a la costa», motiu pel qual, va dir, els vaixells estan tenint «moltes dificultats» per succionar l'hidrocarbur. «A partir de l'informe haurem de veure com es poden atacar aquelles taques si no és possible recollir-les amb vaixells», va precisar.