TW
0

Després de l'aparició, fa al voltant de deu anys, de les xarxes socials Facebook i Twitter, de cada vegada els partits polítics dediquen més esforços a obtenir-hi una millor reputació, posicionament i presència durant les campanyes electorals. Avui en dia, pràcticament totes les formacions han incorporat, en els seus equips de campanya, experts en l’àmbit de les xarxes, conscients que aquestes poden ser clau per captar el vot de les persones indecises.

A casa nostra, ja en les passades eleccions del mes de maig vàrem poder veure com tots els partits polítics inventaven lemes destinats només a la campanya a través de la xarxa, vídeos pensats, amb més o menys fortuna, perquè s’arribessin a convertir en virals o accions concretes que repercutissin a les xarxes.

Per aquestes eleccions generals, alguns dels partits polítics amb representació a les Balears, han dedicat menys esforços en aquest sentit i més al contacte directe amb els ciutadans. Els que hi ha dedicat més esforços són, sense dubte, els partits que no disposen d’una formació política en l’àmbit de l’Estat espanyol que s’encarregui d’aquesta tasca.

Vegem quina presència i quines eines estan utilitzant les diverses formacions per a fer campanya en aquests comicis:

MÉS
La formació ecosobiranista va rebre múltiples elogis després de la campanya de les eleccions del 24 de maig. Qualificada per alguns d’innovadora i fresca, MÉS ha seguit una línia semblant en aquesta ocasió.

Els vídeos de campanya
Tradicionalment els partits polítics realitzaven un únic vídeo per a promocionar la formació al llarg de tota la campanya. De cada vegada més, però, es creen diversos vídeos amb missatges diferents i s’intenta que siguin virals.

El logotip

Un logotip que militants i simpatitzant utilitzen tant en els seus perfils de Facebook i Twitter com a Whatsapp.

Els perfils a les xarxes del candidat

Tot i compartir a través de les xarxes tot el material realitzat per a la campanya, el candidat de MÉS, Antoni Verger, manté com a imatge de portada dels seus perfils a Facebook i Twitter la multitudinària manifestació dels docents de l’any 2013.

EL PI (PROPOSTA PER LES ILLES)

El partit, liderat per Jaume Font, ha apostat en aquesta campanya a través de les xarxes a compartir gran quantitat de fotografies i vídeos de diferents actes que ha organitzat. Des de trobades en diferents pobles fins a visites a fires i mercats.

Els vídeos de campanya

La formació ha realitzat diversos vídeos que ha distribuït a través de les xarxes socials.

El logotip

El lema i el logotip escollits per la formació criden a «el vot de les Illes».

Els perfils a les xarxes del candidat

Jaume Font ha utilitzat la imatge de campanya en els seus perfils de Facebook i de Twitter.

PODEMOS

La campanya a la xarxa d’aquesta formació, liderada a les Balears pel jutge Juan José Yllanes, entrellaça la del partit a nivell estatal i autonòmic compartint lemes, estètica i actes. A diferència d’altres partits, Podem ja va néixer a Internet. La formació va aconseguir visibilitzar-se a la campanya electoral per a les eleccions europees quan ningú la coneixia. És doncs una de les formacions que més experiència i presència té a la xarxa i així ho demostren els seus més de 800.000 seguidors a Twitter.

Els vídeos de campanya

Aquest cap de setmana Podem Menorca ha fet públic aquest vídeo. La formació, a part, difon vídeos d'actes de la campanya.

El logotip

A les diferents xarxes el partit ha traduït el lema de campanya «un país contigo, Podemos» al català.

Els perfils a les xarxes del candidat

A diferència d’altres candidats, el número ú de Podem a les Balears, Juan Pedro Yllanes, no disposa de perfil a la xarxa social Facebook. Per al candidat s’ha creat una pàgina en aquesta xarxa social expressament per a les eleccions i per a la promoció dels actes de campanya.

PSIB

La formació està duent a terme una intensa campanya a «peu de carrer», però també a les xarxes socials. La campanya es basa, pràcticament, en fer visibles les diverses activitats que realitzen els candidats.

El vídeo de campanya

Els socialistes de les Balears difonen a través de les xarxes socials el vídeo que ha realitzat el seu partit en l’àmbit estatal.

El logotip

A les diferents xarxes el partit ha traduït el lema de campanya «un futuro para la mayoría» al català.

Els perfils a les xarxes del candidat

El candidat socialista Ramon Socías fa mesos que no actualitza els seus perfils a la xarxa. El de Facebook concretament des del 23 de març i el de Twitter, com es pot veure a la captura de pantalla, des del desembre de l’any passat.

PP

La formació ha dedicat gran part de la campanya a les xarxes a promocionar els actes de campanya i les diferents activitats que realitzen els seus candidats.

Els vídeos de campanya

El PP de les Balears difon a través de les seves xarxes el vídeo de campanya que s’ha fet des de Madrid.

El logotip

El logotip i el lema utilitzats pels populars va ser un dels més comentats a la xarxa per la seva adaptació al català

Els perfils a les xarxes del candidat

El candidat a les eleccions del 20 de desembre per les Balears, Mateu Isern, manté una intensa activitat a les xarxes, difonent fotografies, vídeos i lemes de campanya.