user carla | Fa mes de 16 anys

Jo si que puc parlar d l'ensenyament i educació a Mallorca. Sóc una llicenciada per l'O. de Madrid, casada amb un pagés mallorquin.Avui en diá la meva filla és investigadora en l'estranger i el meu fill compositor. Tant un com un altre van anar a col·legis públics i privats a Mallorca i a Castilla i puc dir: a.- en els llocs de clima càlid, el nivell cultural és més baix, entre altres coses perquè on fa fred els nens estan més temps a casa estudiant. b.- Si el nivell cultural és inferior, l'educació social i el saber comportar-se, socialment, és superior en el sud que en el nord.Sempre generalitzant. c.- Els professors ha d'esforçar-se molt mes en un aula amb vint nens i deu nacionalitats que en un aula on tots són castellans. d.- El problema d'alguna gent pel bilingüisme creo que és erroni.Els nens que aprenen aviat a expressar-se en dos idiomes, ho té sempre molt més fàcil per a expressar-se després en altres idiomes. Sinó mirar el que li costa a un castellà parlar altre idioma. I finalment, avui dia, amb els mitjans i facilitats de recerca que tenen els jovenes, tindríem tots que preguntar-nos si per a generacions futures, personalment ja no em toca, no hem de revisar el sistema educatívo tant a Mallorca com en qualsevol altra autonomia. Demano perdon per les meves faltes ortogràfiques i d´expressions

user Marta | Fa mes de 16 anys

Tres mesos de vacances(dues per als docents) són excessius. Les primeres setmanes del curs són d'adaptació i les últimes es treballa bé poc. A més, cal afegir totes les festes i ponts. Estic totalment d'acord que el nivell cultural de molts mestres és molt baix. Tenir 25 alumnes en l'aula no ha de ser tasca fàcil. CONCLUSIÓ: aprofitar l'estiu a casa per a treballar mínim 30 mts diaris. Hi ha temps per a tot. I no deixar tota la responsabilitat de l'educació dels nostres fills en mans dels mestres.

user Voltor Negre | Fa mes de 16 anys

Desafortunadament, Inmigrante, política i ensenyança van junts.

user inmigrante | Fa mes de 16 anys

¿Y si separásemos la política de la enseñanza?

user Rafel | Fa mes de 16 anys

Pau Faner, entre les coses que s'haurien d'ensenyar a l'escola, com tu molt bé dius, hi hauria NO FER MES ES RIDICUL, com tu fas amb els teus judicis plans, poc profunds i basats en prejudicis enlloc de amb realitats. Segur que ets un bon exemple del resultat de l'educació de les Illes, i segur que és per culpa del català... perquè tu no podies posar res de la teva part, ja estaves comdemnat.

user PAU FANER | Fa mes de 16 anys

CATALA CULPABLE. Mes valdria aprendre altres coses i no fer mes es ridicul.

user Nadalete | Fa mes de 16 anys

El problema es la manca de profesionalitat del profesorat que están mal formats, tenen poca educació i nula vocació, la majoria son mestres per gaudir de bones vacances, sobre tot els joves tenen una formació baixisima, sa vergonya d´Europa.

user Blandiblue | Fa mes de 16 anys

El fracàs escolar en algunes regions o comunitats on l'immigració és alta ja és de per sí una de les causes per ser difícil la comprensió de la llengua nova aquesta gent recent arribada a les nostres escoles, si parem atenció dels llocs on hi ha més fracàs, veurem ràpidament l'enorme quantitat d'immigrants a l'escola.

user Blandiblue | Fa mes de 16 anys

Mallorquín, tu tampoc ets ningú per donar lliçons de Mallorquí quan ni tan sols escrius en aquesta llengua, el que denotes és una manca d'educació important donant lliçons de mallorquí i no saber ni escriure la llengua de tots els mallorquins.

user Rafel | Fa mes de 16 anys

Massa bé està l'educació si la comparam amb la realitat social que tenim: Mirau, si parlam de: * Llenguatge: Crec que la majoria dels al·lots dels nostres centres escolars parlen millor que els nostres líders: Cabrés, Estaràs, Galmés, Tomàtigues... i ja no diré que la majoria de la població. Com a mostra tenim en mallorquín al post de més abaix. * Geografia: Basta dir-vos que tota una taulada em feia el contrari per dir que València no era el nostre Llevant, sinó el nostre Ponent. La majoria d'ells amb estudis superiors. Per llogar-hi cadires! Supòs que es deu a què cada vegada que es parla de la comunitat valenciana tothom s'hi refereix com a Levante... i ja se sap, pensar es tan feixug... * Valors ètics: Aquí val més riure... els dirigents de les nostres Illes s'insulten, menteixen, la corrupció els hi surt per les butxaques... La televisió només mostra insults i crits a tota hora... * Història i mètode científic: Basta veure que per Calvià algun dirigent es bota totes les bases científiques i publica desbarats gegantins. * Matemàtiques: Bé aquí ens lluïm a lo GRANDE. Els nostres empresaris no són capaços de calcular els comptes amb els seus negocis i acaben fent el ridícul... O aquest punt també pertany al de valors ètics? I d'aquest mode podem continuar i continuar... perquè a les escoles tenim un greu problema: No anam en el sentit de la societat. Educam d'acord al respecte envers la naturalesa (i la nostra societat es carrega el territori); creim en el treball en equip i la cooperació (i la societat es basa en la competitivitat i en individualisme salvatge); basam en el diàleg la resolució de conflicte (i a la societat qui més crida i més insulta sembla tenir més raó encara que tot siguin manipulacions i mentides.); fomentam una visió crítica envers els consumisme esverat (i vivim en la societat del consumisme atroç i de la publicitat enganyosa); parlam de l'acceptació d'un mateix i del creixement personal (i la gent només vol esser com el model prefabricat per la indústria de la moda. Model que se'ns imposa tot el dia a través de la publicitat, cinema...); creim en el treball del dia a dia (i estem en una societat on tot ha d'esser immediat i sense esforç) Idò, aquesta és una pinzellada que tal vegada mostri una altra possible cara del fracàs escolar. I és que si estem tan malament a les escoles serà que la nostra societat propicia aquest fet. I per tant per millora la nostra educació cal que tota la societat s'hi impliqui.