Tres mesos de vacances(dues per als docents) són excessius. Les primeres setmanes del curs són d'adaptació i les últimes es treballa bé poc. A més, cal afegir totes les festes i ponts. Estic totalment d'acord que el nivell cultural de molts mestres és molt baix. Tenir 25 alumnes en l'aula no ha de ser tasca fàcil. CONCLUSIÓ: aprofitar l'estiu a casa per a treballar mínim 30 mts diaris. Hi ha temps per a tot. I no deixar tota la responsabilitat de l'educació dels nostres fills en mans dels mestres.
Desafortunadament, Inmigrante, política i ensenyança van junts.
¿Y si separásemos la política de la enseñanza?
Pau Faner, entre les coses que s'haurien d'ensenyar a l'escola, com tu molt bé dius, hi hauria NO FER MES ES RIDICUL, com tu fas amb els teus judicis plans, poc profunds i basats en prejudicis enlloc de amb realitats. Segur que ets un bon exemple del resultat de l'educació de les Illes, i segur que és per culpa del català... perquè tu no podies posar res de la teva part, ja estaves comdemnat.
CATALA CULPABLE. Mes valdria aprendre altres coses i no fer mes es ridicul.
El problema es la manca de profesionalitat del profesorat que están mal formats, tenen poca educació i nula vocació, la majoria son mestres per gaudir de bones vacances, sobre tot els joves tenen una formació baixisima, sa vergonya d´Europa.
El fracàs escolar en algunes regions o comunitats on l'immigració és alta ja és de per sí una de les causes per ser difícil la comprensió de la llengua nova aquesta gent recent arribada a les nostres escoles, si parem atenció dels llocs on hi ha més fracàs, veurem ràpidament l'enorme quantitat d'immigrants a l'escola.
Mallorquín, tu tampoc ets ningú per donar lliçons de Mallorquí quan ni tan sols escrius en aquesta llengua, el que denotes és una manca d'educació important donant lliçons de mallorquí i no saber ni escriure la llengua de tots els mallorquins.
Massa bé està l'educació si la comparam amb la realitat social que tenim: Mirau, si parlam de: * Llenguatge: Crec que la majoria dels al·lots dels nostres centres escolars parlen millor que els nostres líders: Cabrés, Estaràs, Galmés, Tomàtigues... i ja no diré que la majoria de la població. Com a mostra tenim en mallorquín al post de més abaix. * Geografia: Basta dir-vos que tota una taulada em feia el contrari per dir que València no era el nostre Llevant, sinó el nostre Ponent. La majoria d'ells amb estudis superiors. Per llogar-hi cadires! Supòs que es deu a què cada vegada que es parla de la comunitat valenciana tothom s'hi refereix com a Levante... i ja se sap, pensar es tan feixug... * Valors ètics: Aquí val més riure... els dirigents de les nostres Illes s'insulten, menteixen, la corrupció els hi surt per les butxaques... La televisió només mostra insults i crits a tota hora... * Història i mètode científic: Basta veure que per Calvià algun dirigent es bota totes les bases científiques i publica desbarats gegantins. * Matemàtiques: Bé aquí ens lluïm a lo GRANDE. Els nostres empresaris no són capaços de calcular els comptes amb els seus negocis i acaben fent el ridícul... O aquest punt també pertany al de valors ètics? I d'aquest mode podem continuar i continuar... perquè a les escoles tenim un greu problema: No anam en el sentit de la societat. Educam d'acord al respecte envers la naturalesa (i la nostra societat es carrega el territori); creim en el treball en equip i la cooperació (i la societat es basa en la competitivitat i en individualisme salvatge); basam en el diàleg la resolució de conflicte (i a la societat qui més crida i més insulta sembla tenir més raó encara que tot siguin manipulacions i mentides.); fomentam una visió crítica envers els consumisme esverat (i vivim en la societat del consumisme atroç i de la publicitat enganyosa); parlam de l'acceptació d'un mateix i del creixement personal (i la gent només vol esser com el model prefabricat per la indústria de la moda. Model que se'ns imposa tot el dia a través de la publicitat, cinema...); creim en el treball del dia a dia (i estem en una societat on tot ha d'esser immediat i sense esforç) Idò, aquesta és una pinzellada que tal vegada mostri una altra possible cara del fracàs escolar. I és que si estem tan malament a les escoles serà que la nostra societat propicia aquest fet. I per tant per millora la nostra educació cal que tota la societat s'hi impliqui.
Jo si que puc parlar d l'ensenyament i educació a Mallorca. Sóc una llicenciada per l'O. de Madrid, casada amb un pagés mallorquin.Avui en diá la meva filla és investigadora en l'estranger i el meu fill compositor. Tant un com un altre van anar a col·legis públics i privats a Mallorca i a Castilla i puc dir: a.- en els llocs de clima càlid, el nivell cultural és més baix, entre altres coses perquè on fa fred els nens estan més temps a casa estudiant. b.- Si el nivell cultural és inferior, l'educació social i el saber comportar-se, socialment, és superior en el sud que en el nord.Sempre generalitzant. c.- Els professors ha d'esforçar-se molt mes en un aula amb vint nens i deu nacionalitats que en un aula on tots són castellans. d.- El problema d'alguna gent pel bilingüisme creo que és erroni.Els nens que aprenen aviat a expressar-se en dos idiomes, ho té sempre molt més fàcil per a expressar-se després en altres idiomes. Sinó mirar el que li costa a un castellà parlar altre idioma. I finalment, avui dia, amb els mitjans i facilitats de recerca que tenen els jovenes, tindríem tots que preguntar-nos si per a generacions futures, personalment ja no em toca, no hem de revisar el sistema educatívo tant a Mallorca com en qualsevol altra autonomia. Demano perdon per les meves faltes ortogràfiques i d´expressions