user 2000 | Fa dervers d'un any

@Ensenyant:Espanya es un estat compost de varies nacions

user LA UNITAT DE CATALUNYA | Fa dervers d'un any

L'estat que ens convé, a tota la nació catalana (de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i l'Alguer), és la República catalana. Les Balears, com a part fonamental de la nació, hem d'intervenir en la formació del nou estat fomentant-ne la unió, no el secessionisme intern. L'intent de construir republiquetes regionals, provincials o comarcals només ens provoca feblesa davant dels imperialistes estats espanyol, francès i italià.

user Catalunya no és el Principat tot sol | Fa dervers d'un any

Paraules de l'escriptor de Consell Joan Guasp en un fragment del parlament que va fer a la nit de les revistes en català (Barcelona, març 2013) i reproduïdes a la pàg. 20 del núm. 232 de la revista "El Mirall" (maig-juny 2013): "[...] nosaltres, des de les Illes, pensem en la Nació com una unió dels mal anomenats Països Catalans. Això de Països Catalans i de Catalunya, expressat com s'entén ara, no és del tot exacte. Hem de parlar només de Catalunya, però no com el Principat tot sol, sinó que formem Catalunya el Principat, [...], les Illes i el País Valencià. I altres petits territoris [...]. Jo que sóc de la zona del Raiguer, al centre de Mallorca, sóc tan català com els que han nascut a les comarques del País Valencià, la comarca d'Osona o de l'Empordà o qualsevol altra. Tant com un senyor nascut a Sant Just Desvern o a les rondes de Sant Antoni o de Sant Pere. [...]"

user Catalunya i prou | Fa dervers d'un any

«Com havia de ser la nostra revista? L’acord fou unànime: la nostra revista seria oberta a tothom, a tots els corrents estètics i a tot Catalunya (aleshores no dèiem “Països Catalans”, sinó Catalunya i prou. Per a nosaltres, tan Catalunya era Barcelona, com Alcoi, com Ciutat, com Lleida o com Perpinyà; i com que no significàvem res, ni érem cap força ni cap perill, ningú no hi tenia res a dir)». Josep Maria Llompart (Latitud 39, agost de 1981). L’article es refereix al naixement, l’any 1952, de la revista Raixa.

user realitats històriques com una catedral | Fa dervers d'un any

"Blai Bonet, el fons del mar" entrevista de Jordi Coca, Serra d'or, gener 1981 "Per anar bé necessitaríem un sol president [...] per a tot el País Català; perquè tampoc no cal dir Països Catalans. No. País Català i prou. I un sol president. Un president per al País Català. El President [...] hauria de ser-ho del Principat, de les Illes i del País Valencià. Això de les autonomies ho espatlla tot. És com el conte de la vella per no arribar-ho a tenir mai. Et fan transferències de vint-i-cinc cèntims amb dues dècimes i s'obliden de la geografia, el llenguatge i el tarannà, que són realitats històriques com una catedral." http://www.mallorcaweb.com/magpoesia/bonet-blai/paraula.htm

user Catalunya sencera | Fa dervers d'un any

Les Illes Balears no són un país -en el sentit de nació-; sinó que són una part, i molt important, del conjunt de la nació catalana, la qual va de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i l'Alguer.

user Jaume Fontanet Martorell | Fa dervers d'un any

Martínez esborra això O aquesta no toca!

user Ensenyant | Fa dervers d'un any

@Aprenent: Espanya és un estat- nació, les Illes Balears son un país i un país català. I els que ho neguen, o son uns cínics o son uns ignorants o van gats.

user xisca | Fa dervers d'un any

No les trobaran, si les cerquen lluny del seu entorn mes proper....

user MMXXIX | Fa dervers d'un any

El senyor batlle es va comprometre d'esborrar les pintades i perseguir els seus autors.