La immersió ès un fracàs. Se ha de demanar en general francès i en particular només per determinat grup el català, o sigui aulas separadas. La política comercial ès negar un article, dir-li al aspirant no compleixes las condicions per ensenyament en català, per tant aniràs an el grup dels "francesos" o dels "espanyols". Històricament se ha fet així, la noblesa i el clero parlavan almanco duas llenguas, una la del poble i la seva. Amb el mallorquí se hauria de haver fet així, aulas en castellà sense condicions i aulas en mallorquí amb condicions.
Sa Catalunya Nord té 400.000 habitants, d'aquests, s'impliquen políticament uns 100.000, i a les manifestacions hi deuen anar uns 5000 pel cap alt. La població escolar tal vegada són.... jo que sé, 3000 persones? No és una xifra baixa tenint en compte els habitants. Va per a tu, Gerra. Balmany: Per començar, el teu cognom és en CATALÀ, i l'idioma natiu de Perpinyà també és es català, una cosa és que França hagi volgut fer un linguicidi. I a tu et deuria de fer vergonya, amb el cognom que tens, donar suport a aquesta política dient que a França no van amb tonteries. Llegeix el que ha dit el senyor Macron, vinga.
Aquí, al menys compten sens perjudicis la gent que hi va, tot el contrari de les manis franquisto/nazis, que de 100 persones ho multipliquen per 10.000, dient que són 1.000.000. Així de farsants són els l´extrema dreta ñorda, en referència a una de les seves últimes sortides amb banderes del pollastre rostit....
"La proposta de Guia recull, així mateix, una llarga tradició d'ús ample del significant Catalunya. Com a exemple paradigmàtic, el mallorquí Gabriel Alomar es referia a 'tota la Catalunya' com a agrupació de la Catalunya continental i la Catalunya insular, tal com recull Gregori Mir en el llibre 'Sobre nacionalisme i nacionalistes a Mallorca'." (Viquipèdia, article "Digueu-li Catalunya") Aquí teniu la proposta de Josep Guia: https://www.academia.edu/2486699/%C3%89s_molt_senzill_digueu_li_Catalunya
Un clam. quina gentada! els ciutadans de Perpinyà ja el van deixar clar a les urnes. Multitudinaria diuen.. és per plorar.
Xisco, estàs acostumat a assistir a les multitudinàries reunions dels franquistes que, si hi faltaves, a l´acte et queien mesures repressives i punitives. Se´t nota ! Aquí hi ha plena llibertat //*//
En temas muy concretos, si el "Baleares" dice 1.500 personas, hay que partirlo por la mitad y el acierto es más seguro. Además, por lo que se ve en la foto niños y niñas de siete u ochos años que no tienen idea de nada. Les dicen: Mañana hay "mani" y corren como locos, pues para ellos es una pachanguita. Por cierto, en Francia no se andan con tonterías. Tal como dicen en otro comentario, servidor también pensaba que Perpinyà se encuentra en Francia y que su idioma era el francés..
De què deven tenir por, aquests estats nacions artificials? Se creuen que l'amor per la terra, pròpia o d'acollida en el cas de persones com cal, se pot traslladar cap a una nació que ni tan sols tracta equitativament als ciutadans d'una regió versus una altra? El que han de fer, tant Espanya com França, és fer un exàmen de consciència i tractar de reparar els propies errors. En el cas d'Espanya, fent que els vots dels balears valguin igual que els dels castellans, entre moltes altres injustícies. Y en el cas de França, també entre altres parts i quarts, no invertir tots els doblers dels impostos en París. mentres se deixen abandonades altres regions. i a la seva part de Catalunya la ténen oblidada entre les oblidades.
«Catalans conscients, oïu-me: les Mallorques són catalanes. Per amor a la veritat, per deler de justícia, per la fretura d’alliberació que havem, ens cal reintegrar, incorporar al llinatge de Catalunya, les Balears, les illes volgudes, que no són ni poden ésser colònies ni possessió d’altres pobles, car són la pròpia substància, la pròpia sang, de la Catalunya malaurada, de la Catalunya triomfadora. (…) És, doncs, Catalunya una nacionalitat; serà una nació, un Estat. Ara bé, la nacionalitat catalana no es limita al Principat de Catalunya; s’estén, a més, per les terres del Rosselló, Cerdanya i Conflent; per les encontrades de la Ribagorça i el Pallars; per les muntanyes lliures d’Andorra; pels vergers de València i per les blaves i assolellades illes Balears». Pere Oliver i Domenge (1916) http://blocs.mesvilaweb.cat/balutxo/?p=258699
Los pancas utilizando a los niños...