user Margarita Dodero | Fa mes de 5 anys

Y mi pregunta es. . . Este periódico no tiene nada mejor que publicar que una disputa entre un cliente y un camarero en un bar de Son Ferriol??? Es todo falso es para generar polémica porque ahora están las elecciones del día 26. Sinceramente lo de la prensa es penoso estoy cansada de tantas falsedades y tantas mentiras

user F.S.B. | Fa mes de 5 anys

Mira que fins i tot tenir pensaments de cridar la policia per enfrontamets d'aquests tipus! Envers d'estar contents de saber i poder parlar dos idiomes en aquestes illes, oficials els dos d'altre banda, ens agrada crear conflictes si en aquel moment no ens parlem amb el que nosaltres hi tenim més simpatia o afinitat.

user Peret | Fa mes de 5 anys

En primer lloc, Lourdes, "castellano" i "mallorquín" s'escriuen amb minúscules. Però tu ho has escrit en majúscules perquè segurament dones molta importància als idiomes, massa i tot.... Després dius que vosaltres, supòs que et refereixes al personal del Llonguet, sou lliures d'utilitzar qualsevol dels dos idiomes. Però aquí no es tracta de quin idioma parles tu sino del que va utilitzar la clienta, una llengua que molesta a certes persones . Per què molesta? Per prejudicis, per xenofòbia i per racisme. Crec, amb en Sebastià, que com a encarregada no vares saber reconduir la situació.

user m.v | Fa mes de 5 anys

Lourdes, no crec ni que estiguéssis allà, jo sóc la mare dels tres nins. Te diré que la policia no va arribar en cap moment, vam partir abans perque els nins ja no aguantàven més. Estàvem asseguts a taula i va venir la cambrera, vaig demanar un suc i hem va mirar fent ganyotes i sense dir cap paraula, li vaig demanar un suc, de que en tienien, si hi havia algun problema. cap resposta per part seva i va partir, mentre partia li vaig demanar què passava, em va contestar que no m'entenia, li vaig demanar el full de reclamacions, va dir que vendria la seva companya. i la seva companya no va venir en cap moment. Atenia a tothom menys a nosaltres. Li vaig demanar que quan vengués dugués un full de reclamacions, me va dir que no mos pensava atendre perque no haviem volgut parlar en castellà, i que no tenien full de reclamacions. li vaig recordar que estàven obligats a tenir-ne, i que cridaria a la policia, i li va esser igual. Feien com si no hi fóssin, si els meus fills els hi demanàven que volien una pasta assenyalant-la, també passàven. vaig fer un video i tabé passàven. Crec que les imatges del video són clares. No podem donar el missatge als nostres fills que quan som victimes del racisme linguistic ens hem de callar, ben igual que una persona negre no ha d'acceptar no esser atès pel fet d'esser negre, un mallorquí no ha d'acceptar no esser atès per ser mallorqui i que se noti. Nomes faltaria!

user Sebastià | Fa mes de 5 anys

Lourdes, al meu entendre has estat molt desafortunada amb el teu "aclariment", per provocador, i si encara vols que et demanin disculpes, aixó ja és de "pais de pandereta" que dedueixo que és de on has vingut. Només una reflexió: si tú mateixa reconeixes que es va montar un espectacle, és que potser a tú ja t'anava be, doncs una encarregada ben preparada, hauria sapigut reconduïr la situació. Potser no hauries tingut que superar la prova d'admissió.

user Cara al public | Fa mes de 5 anys

Quan he llegit la noticia he pensat que volia saber primer la versió de les dependentes perquè jo vaig viure una situació molt similar amb un conegut. Vam anar a dinar junts i va muntar un sarau de por perquè el cambrer li demanava que li repetís la comanda perquè no l'havia entés bé, atenció que en cap moment li va demanar que li parlés en castellà. Parlo de 15 anys enrere, el noi era asiàtic i l'amo del local ens va fer saber que feia poc que havia arribat a Catalunya i que encara no entenia gaire bé l'idioma,cosa que no va servir per aplacar la ira del meu conegut que encara es queixava amb més escàndol. Vaig passar tanta vergonya que vaig anar a disculparme de seguidaamb els cambrers i no he anat mai més a dinar amb ell enlloc. Si algú que està aprenent la nostra llengua passa per situacions així provoquem que li faci por intentar parlar-la, hauríem d'aprendre a tenir més paciència... (tinc amigues sud-americanes que han fet l'esforç d'aprendre el català per sentir-se dir "ai, es que tens un accent molt lleig")

user Rei | Fa mes de 5 anys

Llàstima que no diguès "Mallorquí". Veuríem quina justificació es cercarien qualcuns.

user Emigrante | Fa mes de 5 anys

Hola Lourdes. Lo lamento pero ya es demasiado tarde. Este digital, - sin preocuparse de verificar los hechos y sin haberte consultado para conocer la otra campana - ya te ha escrachado con nombre y foto de tu local. La caza de brujas hace tiempo que ha comenzado. Aunque sea como tu dices, el tribunal inquisidor de la llengua ya ha dictado sentencia.

user Montse | Fa mes de 5 anys

Crec k les persones k treballen cara al públic han de saber o al menys entendre la llengua d'on s'està treballant; i encara k s'estigui maleint x dins al client, exteriorment s'ha de fer bona caravi sobretot EDUCACIÓ.

user Claro que sí, guapi | Fa mes de 5 anys

No te preocupes Lourdes. Gente como esta clienta necesitan hacer ruido antes que hablar las cosas. Es la única manera de conseguir visibilidad. Visibilidad relativa, porque éste es el único medio dónde saldrá esta "noticia". Yo sí iré a tu local. Lo único que lamento es que posiblemente no puedas leer este comentario porque lo censurarán, ya sabes, lo que no gusta, tijeretazo, al más puro estilo franquista.