"La proposta de Guia recull, així mateix, una llarga tradició d'ús ample del significant Catalunya. Com a exemple paradigmàtic, el mallorquí Gabriel Alomar es referia a tota la Catalunya com a agrupació de la Catalunya continental i la Catalunya insular, tal com recull Gregori Mir en el llibre 'Sobre nacionalisme i nacionalistes a Mallorca'." (Viquipèdia, article "Digueu-li Catalunya") Aquí teniu la proposta de Josep Guia: http://in.directe.cat/documents/digueu-li_catalunya.pdf
No veig cap diferència fonamental entre una confederàció amb Catalunya o unes Illes independents amb unes relacions logicament preferents amb Catalunya. El que si que veig clar és que atiar aquest debat és un gran favor que feim als espanyolistes
"[...]l'ideal fóra adoptar, no ja la forma "Catalunya Gran", sinó senzillament Catalunya, per designar les nostres terres. Ara bé: aquesta aspiració ha d'ajornar-se sine die. Podem preparar les condicions materials i morals perquè, un dia sigui ja factible. I és per això que en certs moments caldria recomanar una cautela esmolada en l'ús de la paraula "Catalunya". Hauríem de fer els majors esforços per reservar-li en el futur aquella amplitud integral. És per aquesta raó que convé emprar sistemàticament la denominació "el Principat"[...] Al cap i a la fi, en tot aquest problema del restabliment d'una terminologia col·lectiva apropiada, la victòria sobre els anacrònics prejudicis particularistes ha de ser guanyada a força de reiterar les fórmules escollides i procedents, i a força d'acostumar-nos i acostumar els altres a utilitzar-les d'una manera metòdica. No ens hem pas d'enganyar: es tracta d'una qüestió de rutines. Contra la rutina creada en els temps de la nostra disgregació com a poble, hem de crear-ne una altra que resumeixi la nostra voluntat de reintegració. [...]" Joan Fuster, "Qüestió de noms" (1962) Ara ja és factible, el futur ja és aquí. Tots quants tenim voluntat de reintegració ja hem superat "la rutina creada en els temps de la nostra disgregació com a poble" i, gràcies a tots aquells qui ens han preparat "les condicions materials i morals" perquè ho sigui, de factible, ens hem acostumat a utilitzar metòdicament el corònim Catalunya amb l'amplitud integral que li correspon, això és, de Salses a Guardamar i de Fraga a Maó i l'Alguer. També, empram sistemàticament la denominació "el Principat" per referir-nos a les quatre províncies de la Comunitat autònoma espanyola, dita "Catalunya" per la legalitat estatal ocupant i per tots quants no han aconseguit, encara, "la victòria sobre els anacrònics prejudicis particularistes".
@torna a escola, maulet: Per mi que no saps distingir entre estat i nació. Ni entre maulet i independentista.
Les Illes Balears som un futur estat confederat a la República dels Països Catalàns. Tard o prest així serà perque així era abàns de 1714, amb la forma d' un regne antic però substancialment igual al model que s'aplicarà.
Alerta a que la beneitura del poble, no fàssi que ens governi un pacte entre els pijos podrits i els ciutadàns xarnegos ressentits, perque ens quedariem sense illes i sense illencs de socarrel.
Les Illes Balears no són una nació; són una comunitat autònoma espanyola.
Les Illes Balears no són una nació; són una part molt important de la nació catalana.
Quina vergonya que un candidat a president de les Illes Balears hagi de viatjar a Madrid a retre homenatge al seu "kefe" de Madrid.
Entre PODEMOS y CIUDADANOS vamos a barrer a los forasteros pancatalanistas