user tanmateix | Fa mes de 10 anys

Ah! I fa molts d'anys que jo, i molts com jo, hem esqueixat el carnet del sindicat al qual estàvem afiliats.

user tanmateix | Fa mes de 10 anys

@ l Dic dois, dius? Serà perquè no saps què és batallar dins una classe. Serà perquè ets un dels privilegiats alliberats que no ha de fer classe. Serà perquè ets amic dels del equip directiu. Però quan, sense voler ni cercar-ho, no tens cap d'aquets privilegis, estàs ben fotut. I no importa que me donis lliçons, que amb un any a l'Institut de Llucmajor me va bastar! Vaig haver de patir (jo i tots aquells que no eren de l'àrea de llepaculs de l'equip directiu) les amenaces de "donar part a l'inspector educatiu" per part d'un director inepte, gens dialogant i incapaç de prendre decisions sense coaccions. I sí, també vaig veure com els amiguets de la cúpula dels sindicats no havien de fer ni una p*t* classe! I no, no dic dois, sinó realitats. Allà tu si no t'ho creus o no ho vols veure, però sé de ben segur que més d'un sap de que xerr.

user Nolis | Fa mes de 10 anys

No era per aquí per on anava. Jo vaig estudiar magisteri i, per cert, vaig treure molt bones notes. És clar que és necessari haver estudiat magisteri per fer de mestre; només faltaria! He vist psicòlegs fent de PT, el que hem sembla fatal. Una coneguda psicòlega em va dir que fan algunes assignatures d'educació a la universitat. I a magisteri fan algunes assignatures de psicologia i els mestres no van fent teràpia ni obrint consultes de psicologia! Ara me n'he anat per les branques, però és que és un altre tema que em fa molta ràbia. El que volia dir és que les notes que vaig treure no és el que em fa ser bona o mala mestra. Segurament algú hi haurà que va treure notes pitjors que les meves i em dona mil voltes a l'hora de fer feina. I l'experiència tampoc ho és tot. Hi ha mestres que fa molts anys que fan feina i, la veritat, fan una feina bastant mediocre (sí, també n'hi ha molts que ho fan beníssim). En canvi hi ha grans mestres als que encara no els han donat cap oportunitat de demostrar-ho, i això és per així com està montat el sistema.

user Reducció a l'absurd | Fa mes de 10 anys

I ja que ens hi hem posat, tampoc faria falta haver estudiat Magisteri o haver-se llicenciat en Matemàtiques, Química, Lengüa Catalana, Llengüa Espanyola, etc. Basta haver nascut "un bon docent"

user I doncs | Fa mes de 10 anys

Les oposiciónes no son perfectes, però és el sistema més just i democràtic per assigna els llocs de treball i és obligatori quan es tracta de treball públic. Perque pot ser, que el que ha tret millor nota no sigui el millor docent, però això no ens dóna com a solució que el millor docent, sigui el que ha suspès les oposicións, o el que li falten cinc assignatures per acabar la carrera, o el que juga al mateix equip de futbito que el director i per això té feina a la escola concertada que li pagam els contribuents. En hi ha que es pensen que la pedra angular de la docència és la experiència, però pot ser que es vagin repetint i automatitzant els mateixos errors i tot plegat sigui un desastre o una altra: Com es pot tenir experiència si a un titulat no li dónen cap oportunitat per assolir-la?

user Nolis | Fa mes de 10 anys

Totalment d'acord amb Uajorno. Què és el que fa pensar que una persona que ha tret millors notes a la facultat o que ha aprovat una oposició amb bona nota serà millor mestre/a que un altre? Quants mestres que fa anys que fan feina serien capaços de treure la mateixa nota si ara mateix els planten al davant un dels exàmens que vàren fer quan estudiaven? Els sistemes d'exàmens només afavoreixen els que saben estudiar millor o retenir més informació (que tanmateix escupen a l'exàmen i al cap de poc temps obliden), no els millors professionals.

user Uajorno | Fa mes de 10 anys

Però quina dèria amb les oposicions! Si és un sistema de provisió de places caduc i obsolet, a més que està pervertit i totalment mal plantejat. Les oposicions s'haurien d'eliminar, o reduir al màxim. Cal que tendim cap a un sistema en què els treballadors públics accedeixin al llocs de feina per mèrits, amb una supervisió de la feina constant que els ajudi a millorar i renovar constantment els seus mètodes i coneixements, però també que els avaluï, amb contractes de llarga durada (un mínim de tres anys i un màxim de 5). Prou ja d'un sistema que fomenta la casta dintre dels cossos i les relacions de classe. Les oposicions són el sistema de l'antic règim. Tant que tothom s'ompli la boca amb els sistemes educatius més avançats del món, com ara a Finlàndia, però ningú no en parla de copiar el model laboral. Per què deu ser?

user Pere | Fa mes de 10 anys

No oposicions, però signen un acord d'interins que blinda una sèrie de places per dos anys. Afavoreixen la contractació d'interins perfil TIL (un cop ho havien recorregut) i acorden tantes places que fan inviable les oposicions. Ara parlen d'oposicions; després diuen que aquest sistema d'accés no és bo per als interins que fa anys que hi són. No sé a qui volen enganar.

user Loryc | Fa mes de 10 anys

I què vols dir amb això, Mercadona? Parl de l'Stei perquè és el sindicat a què fa referència la notícia i també perquè en sóc afiliat i tenc dret a estar decebut. Pensa el que vulguis, moneiot!

user mercadona | Fa mes de 10 anys

Loryc, se te veu el llautó! Com es nota que hi ha eleccions sindicals! Jajajaja